Computable - Legian maakt digitale transformatie beheersbaar

ADVERTORIAL

LEGIAN > DICK HOOGENDOORN

Legian maakt digitale transformatie beheersbaar

De digitale transformatie stopt nooit. Het is een continue cyclus van advies op strategisch en technisch niveau en ontwerp, implementatie, beheer en evaluatie. “Dat vraagt om duurzame relaties met klanten”, zegt Dick Hoogendoorn, CTO van Legian, onafhankelijk IT-kennispartner op het gebied van IT- en OT-infrastructuur, cybersecurity, cloud en Business & IT alignment.

Legian ziet dat veel organisaties hun weg zoeken op het pad van de digitale transformatie. “Bij onze klanten staan cloud- en hybride infrastructuren, cybersecurity en dataveiligheid, automatisering en AI hoog op de agenda”, zegt Hoogendoorn. “Onze dienstverlening past daarbij. Wij kunnen op elk moment inspringen: van strategische vraagstukken tot concrete implementaties en beheer in de praktijk.”

In de directiekamers voelt men de druk van strengere wet- en regelgeving, en de toenemende aansprakelijkheid van bestuurders. “Tegelijkertijd wil men dataverlies en cyberaanvallen voorkomen en de infrastructuur toekomstbestendig inrichten”, weet Hoogendoorn. “Wij maken die complexe uitdagingen beheersbaar en vertalen ze naar werkbare oplossingen waarmee je direct resultaat boekt.”

Met 29 jaar ervaring en ruim 150 experts heeft Legian een bewezen staat van dienst. “We hebben al heel veel klanten geholpen met een heel breed scala van vraagstukken”, vertelt Hoogendoorn. “We hebben hierdoor veel geleerd over organisaties van groot tot klein en klanten roemen onze kennis en kunde.”

Een partner die kan meedenken

Van grootzakelijke organisaties uit onder andere de telecom en industrie tot MKB+ bedrijven zoals retailers en advocatenkantoren. “Vrijwel alle bedrijven werken tegenwoordig al in de cloud,” zegt Hoogendoorn. “Toch ontbreekt het vaak aan een duidelijke strategie en voldoende kennis om die cloudomgeving optimaal en wendbaar in te richten. Juist dan is het fijn om een partner te hebben die kan meedenken: of het nu gaat om tijdelijke versterking van een team of volledige projectbegeleiding”.

Met een integrale visie en diepgaande kennis van cloud, infrastructuur, security en business & IT alignment, combineert Legian expertise met een pragmatische en toegankelijke aanpak. “Zo maken we, als betrokken partner, complexe IT en OT-vraagstukken werkbaar én waardevol”, aldus Hoogendoorn.

Legian legends

Voor Legian staat de vraag van de klant altijd centraal. Hoogendoorn: “In onze optiek moet de oplossing passen bij klantvraag. Daarom houden wij onze technisch en strategisch inhoudelijke kennis up-to-date. We investeren veel in het opleiden en voorlichten van onze medewerkers, de Legian Legends. Bovendien verdiepen we ons ook in de markt van onze klanten, waardoor we workshops kunnen verzorgen voor bestuurders over de vragen waar zij mee zitten. Zo zijn wij een volwaardige gesprekspartner die waarde toevoegt voor onze klanten.”

Een digitale transformatie is geen eenmalig traject. Nieuwe technologie, regelgeving en bedreigingen zorgen steeds voor nieuwe vraagstukken. ‘’Daarom bouwen wij aan langdurige samenwerkingen’’, benadrukt Hoogendoorn. Een andere reden waarom klanten een relatie aangaan voor de lange termijn is dat de adviezen van Legian relevant en uitvoerbaar zijn. “We zijn heel pragmatisch en klanten stellen dat op prijs”, zegt Hoogendoorn. “Het geeft klanten vertrouwen in onze kennis, kunde, mensen en resultaten. Onze relatie is gebaseerd op wat we doen, niet op wat we beloven.”

‘Legian maakt, als betrokken partner, complexe IT en OT-vraagstukken werkbaar én waardevol’

Meer weten over Legian of heb je een complex IT-vraagstuk?