De Nederlandse verzekeraar VIVAT gaat Pega´s customer engagement software inzetten om het bedrijf te helpen bij de omslag naar een innovatieve en meer klantgerichte bedrijfsvoering. Het digitaal platform optimaliseert en stroomlijnt ervaringen voor zowel zakelijke als particuliere klanten.
VIVAT wil de klant in alle activiteiten meer centraal zetten met behulp van het Pega® 7 Platform, Pega Sales Automation voor Verzekeringen en Pega Customer Service voor Verzekeringen binnen de Pega cloud, als onderdeel van een algeheel digitaal transformatieproces. Door gebruik te maken van de technologie van Pegasystems beschikt VIVAT in één oogopslag over alle klantactiviteiten in alle productlijnen, realtime tracering van klantverzoeken en gepersonaliseerde customer engagement. Dit zorgt ervoor dat VIVAT iedere klant het gevoel kan geven een optimale servicebeleving te hebben gehad.
Door een volledig digitaal customer engagement platform te gebruiken, kan VIVAT meerdere processen automatiseren, de bedrijfsefficiency verhogen en snellere afhandeling en responsetijden realiseren. Deze verbeteringen zullen uiteindelijk leiden tot een betere klantretentie en klanttevredenheid
Pega Consulting en VIVAT nemen een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het succes van dit programma. Deze unieke samenwerking moet aan de hand van best practices tot een implementatie binnen 12 maanden leiden.
VIVAT is actief in de Nederlandse markt met onder meer de merken Zwitserleven en Reaal. VIVAT biedt haar klanten slimme en vooruitstrevende oplossingen, die eenvoudig zijn en passend. Zo helpt VIVAT haar klanten hun dromen mogelijk te maken en hun kostbaarheden te beschermen, elke dag opnieuw. Sinds februari 2015 is VIVAT onderdeel van de Chinese verzekeringsgroep Anbang Insurance Group Co. Ltd.
“De samenwerking met Pegasystems levert een belangrijke bijdrage om onze customer experience aanzienlijk te verbeteren en te groeien naar de meest innovatieve verzekeraar”, stelt Jeroen Potjes, chief operating officer bij VIVAT.
“Dankzij Pega kunnen we de frontoffice koppelen aan de backoffice en daardoor snel en eenvoudig geavanceerde en gepersonaliseerde customer journeys realiseren. We zijn nu in staat om klanten vanaf het eerste moment van de juiste informatie te voorzien. We kunnen passende en adequate offertes opstellen, betrouwbare service bieden en bovendien onze dienstverlening continu verbeteren op een flexibele manier”, aldus Constant Moolenaar, Director VIVAT contact center.
“Tegenwoordig loopt iedere klantgerichte organisatie het risico klanten te verliezen, tenzij je op het juiste moment kunt inspelen op de actuele, persoonlijke behoeften van je klanten”, aldus David Wells, vice president en managing director EMEA bij Pegasystems. “Door zichzelf volledig te vernieuwen, kan VIVAT de manier waarop het relaties met klanten aangaat en onderhoudt herdefiniëren en daarmee een grote voorsprong nemen op de concurrentie. Ik ben zeer verheugd dat wij onderdeel mogen zijn van deze herpositionering.”