Verschillende detailhandeldivisies van Ahold USA hebben de hulp van Verizon Enterprise Solutions ingeschakeld voor een technologische upgrade. Ze willen betere ondersteuning bieden aan ruim drie miljoen klanten en 115.000 medewerkers in 780 winkels. Het doel is om ‘smart stores’ te creëren voor de moderne, altijd verbonden consument. Winkelbezoekers maken steeds vaker gebruik van smartphones en openbare Wi-Fi-netwerken. Retailers beginnen oog te krijgen voor de noodzaak om krachtige en betrouwbare connectiviteit te bieden om de rijke winkelervaring mogelijk te maken die consumenten inmiddels van hen verwachten.
De samenwerking betreft de divisies Stop & Shop New England, Stop & Shop New York Metro, Giant Landover en Giant Carlisle “Onze divisies richten zich op de behoeften van hun klanten en het verbeteren van de klantenervaring”, zegt Paul Scorza, chief information officer bij Ahold USA. “Verizon Enterprise Solutions heeft hen geholpen met het realiseren van deze doelstellingen door bij te dragen aan een ‘betere plek om te winkelen’. We hebben daarom ook Wi-Fi-netwerken toegevoegd in alle 780 winkellocaties en de netwerkbandbreedte opgevoerd voor een snelle gegevensoverdracht.”
De beschikbaarheid van Wi-Fi binnen alle winkels is van cruciaal belang geweest voor de divisies van Ahold USA. Hiermee kunnen ze gepersonaliseerde aanbiedingen onder de aandacht brengen van gebruikers van hun app SCAN IT! Mobile. Deze app stelt klanten in staat om hun smartphone te gebruiken voor het scannen en afrekenen van producten bij een selfservicebalie. De filialen van Ahold USA profiteren op hun beurt van krachtige netwerkconnectiviteit, zodat ze snel en veilig allerhande gegevens kunnen overdragen, van informatie over de voorraadbehoeften tot medische recepten en data van point of sale-transacties.
“Met dit verbeterde winkelnetwerk kunnen we klanten eenvoudige en naadloze toegang bieden tot technologische oplossingen zoals SCAN IT! Mobile”, aldus Scorza. “Met een krachtig en stabiel netwerk verkeren filialen in een uitstekende positie om successen te boeken, of het nu gaat om het helpen van klanten met het achterhalen van prijzen, het vinden van producten of het plaatsen van bestellingen. Alles kan nu sneller en eenvoudiger worden afgehandeld.”
De groeiende populariteit van het WiFi-netwerk blijkt wel uit het feit dat de filialen van Ahold USA in december 2016 een stijging van 23% in het aantal gebruikers rapporteerden ten opzichte van de maand daarvoor.
Naast een verbeterde klantenervaring droeg de technologische moderniseringsslag bij aan operationele verbeteringen in alle winkels van Ahold USA. Alle filialen maken nu gebruik van Verizons zakelijke oplossing voor voice-over-IP (VoIP)-telefonie. Deze stroomlijnt het netwerkbeheer, zorgt voor kostenbesparingen en breidt de mogelijkheden van het bestaande telefoonsysteem uit. De toevoeging van de brancheleidende draadloze netwerkmogelijkheden van Verizon zorgt er ook voor dat elke locatie beschikt over back-upverbindingen die de bedrijfscontinuïteit waarborgen in het geval van storingen.
“De filialen van Ahold USA transformeren de winkelervaring van vandaag en morgen. We zijn er trots op om met hen samen te werken”, zegt Michele Dupré, group vice president Retail, Distribution & Hospitality bij Verizon Enterprise Solutions. “We zijn groot geworden door detailhandelaren, en organisaties in andere sectoren, te helpen met het omarmen van innovatieve technologieën die de efficiëntie vergroten en nieuwe kansen creëren. Technologische transformatie was nog nooit zo belangrijk voor het aantrekken van moderne consumenten die zich als een vis in het water voelen in de digitale wereld.”
De volgende cijfers illustreren de complexiteit die gepaard ging met het digitale transformatie-initiatief van Ahold USA. Het omvormen van 780 winkels tot ‘smart stores’ vroeg om de installatie van meer dan 14.000 draadloze access points, 1.500 routers en 850 switches. Voor het project werd daarnaast voor meer dan 8.000 kilometer aan kabels gelegd, werden apparatuur en draadloze diensten in 32 bedrijfslocaties opgewaardeerd en werden er in 100 winkels nieuwe telefoonsystemen geïnstalleerd. Ten slotte werden er 9.000 filialen bezocht voor het installeren, testen en in bedrijf nemen van apparatuur.