TomTom Telematics verstevigt zijn positie als toonaangevende Europese leverancier van fleet management-oplossingen en kijkt uit naar toekomstige groei.
TomTom Telematics heeft de mijlpaal gepasseerd van 700.000 voertuigabonnementen voor zijn connectedcar- en fleet management-oplossingen (FMS). Met meer dan 46.000 klanten verstevigt het bedrijf met deze mijlpaal zijn positie als Europa’s toonaangevende FMS-leverancier.
In de afgelopen jaren groeide TomTom Telematics met dubbele cijfers als gevolg van zijn voortdurende toewijding aan innovatie en zijn continue investering in R&D. Het hart wordt gevormd door WEBFLEET, de Software-as-a-Service-oplossing van het bedrijf, dat wagenparkbeheerders in staat stelt voertuiggegevens effectief te beheren. Deze oplossing is onderdeel van het bredere, ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde TomTom Telematics Service Platform. De kracht van dit platform ligt in het benutten van schaalvoordelen, waardoor TomTom Telematics zijn business buiten de kernactiviteiten op het gebied van fleet management kan ontwikkelen en zodoende kan blijven groeien.
“Onze focus op innovatie is een van de grootste drijfveren van de groei die we zien in ons bedrijf”, zegt Thomas Schmidt, Managing Director van TomTom Telematics. “Op dit moment staan we aan de vooravond van een spannend, nieuw tijdperk voor de fleet management-branche. De opkomst van voertuigconnectiviteit zal de manier waarop wagenparken opereren, transformeren. Samen met onze partners willen we nieuwe apps, oplossingen en integraties creëren, die klanten in elke sector en met elk soort wagenpark innovatieve voordelen bieden. Hierdoor kunnen zij kosten verlagen en efficiëntie vergroten, wat vervolgens weer een concreet effect op de winstgevendheid van hun bedrijf kan hebben.”