Standbouwbedrijf Cialona creëert al meer dan 50 jaar beursconcepten en -strategieën voor klanten. Cialona verzorgt het hele proces: van het allereerste ontwerp, tot de daadwerkelijke bouw van de stand. Maar voordat de hamer, spijkers, zaag en verfkwasten tevoorschijn komen, moeten klanten wel van een bepaald idee en aanpak overtuigd worden. Directeur Tjeerd van de Kimmenade vertelt hoe Print365 van Epson daarbij helpt.
“Wanneer wij onze plannen aan een opdrachtgever presenteren, willen we dat die van het papier spatten,” zegt Van de Kimmenade. “Kleurechtheid is daarom heel belangrijk. Maar met de kleurenlaserprinter die we voorheen gebruikten, gaven afdrukken op glanzend papier geen goed resultaat: kleuren zagen er flets uit.” Daar kwam bij dat voor iedere huis-tuin-en-keuken-printopdracht, zoals een e-mail of een loonstrook, de laserprinter telkens voor één printje op moest warmen. Dat kostte niet alleen tijd, maar ook nodeloos veel energie.
Tijd voor iets nieuws
Toen het vorige printercontract afliep, wist Van de Kimmenade dan ook dat de tijd rijp was voor iets nieuws. Hij benaderde zijn reseller, Digisolve-Mijn ICT, die Print365 van Epson suggereerde. Daarmee kan Cialona snel, betrouwbaar en onbeperkt printen op een printer die is uitgezocht op hun gebruik en verbruik. Dit werd de WorkForce Pro WF-R8590 en deze inkjetprinter was voor Van de Kimmenade een van de belangrijkste redenen om voor Print365 te kiezen. “Inkjetprinters brengen de inktdruppels met zeer hoge nauwkeurigheid aan het op papier. Zeker in combinatie met fotopapier, wat met een laserprinter niet kan, levert de Epson-printer een geweldig mooie kleurenafdruk waarmee we klanten veel beter kunnen laten zien hoe de stand er straks op de beursvloer uit gaat zien. Dat is voor ons heel belangrijk.”
Maatschappelijk verantwoord
Daarbij is het met een inkjetprinter ook een stuk makkelijker om maatschappelijk verantwoord te ondernemen voor Cialona. “We zijn daardoor op meerdere manieren beter bezig”, stelt Van de Kimmenade. “Met de inkjetprinter komt er geen fijnstof in de lucht. Voor mij staat de gezondheid van mijn werknemers met stip op één, dus toen ik eenmaal de keuze had, ben ik uiteraard voor deze optie gegaan. Daarnaast is inkjettechnologie koud: de printer hoeft niet telkens opgewarmd te worden. Dat scheelt ons een hoop energieverbruik.”
Geen gedoe
Als er één klusje was waar Van de Kimmenade en zijn team een hekel aan hadden, was het wel het verwisselen van de toners. “Daarbij kwam op de een of andere manier altijd wel wat poeder vrij, en dat gaf rotzooi. Daarvan werd niemand vrolijk. Bij de inkjetprinter is dat echter een stuk gemakkelijker: als de inkt op is, kun je er een nieuwe zak inhangen. En omdat we met een inktzak wel 75.000 printjes kunnen maken, hoeft het ook veel minder vaak dan met toners het geval was.” Bij Print365 is ontzorgen sowieso het toverwoord: bij gebreken staat er zonder tussenkomst van de reseller een Epson-monteur op de stoep, zodat organisaties nooit langere tijd zonder printer zitten.
Succesvolle klanten
Voor Cialona is het bouwen van een mooie stand niet het hoofddoel. Van de Kimmenade: “Het gaat ons er om dat klanten succesvol aan beurzen kunnen deelnemen en de definitie van succes verschilt per klant. Sommige organisaties willen er vooral hun bestaande klanten zien, andere willen vooral prospects ontmoeten. Maar een opvallende en goed ontworpen stand en strategie zijn daarbij natuurlijk wel een heel belangrijk middel. Dus hoe mooier we onze plannen aan de klant kunnen presenteren, hoe beter.”