Het snelgroeiende voice-over platform VoiceCowboys uit Amsterdam mocht afgelopen week haar tweeduizendste opdrachtgever verwelkomen. De mijlpaal werd in iets meer dan een jaar gerealiseerd. Sinds de start van de stemmenbemiddelaar in september 2016 ligt de focus op het snel en betaalbaar leveren van voice-overs op afstand. Het bedrijf maakt daarvoor gebruik van een netwerk dat voor 100% bestaat uit stemmen met een eigen professionele (thuis)studio.
Art directors, video-editors of voice-overs: steeds meer freelance creatieven vinden hun weg in de gig-economie, waarbij per opdracht wordt afgerekend. De online marktplaatsen zorgen als bemiddelaar voor leads en nemen tevens de customer service voor hun rekening. De meerwaarde van gig-platforms als VoiceCowboys zit in de superspecialisatie. Omdat specialisten van het bedrijf dagelijks adviezen geven over stemmen en voice-over teksten, is een vraag die via de chatfunctie wordt gesteld al binnen luttele seconden beantwoord. Algemene freelance-platforms weten niet altijd alle ins en outs van het voice-over werk, doordat zij simpelweg niet alle specialisaties in huis hebben.
Oprichter Dave Leusink van VoiceCowboys denkt dat de combinatie van gericht persoonlijk advies en online gemak twee belangrijke pijlers zijn: “Doordat wij al ons werk beluisteren voordat wij het opleveren bij de opdrachtgever, weten wij precies van iedere Nederlandse voice-over wat zijn of haar specialiteiten zijn. Veel stemmen kunnen vaak nog veel meer dan zij in een radiocommercial kunnen laten horen. Ook kunnen wij aan de hand van slechts enkele steekwoorden altijd een passend advies geven. Het verwelkomen van de tweeduizendste klant is dan ook een mooie bevestiging van ons snelgroeiende succes.”
VoiceCowboys deelt op haar website regelmatig diverse achtergrondartikelen waarin vragen worden beantwoord zoals: Wat kost radioreclame? Eerder bracht het stemmenbedrijf al naar buiten dat men een samenwerking is gestart met een Antwerpse opnamestudio om de Belgische markt nog beter te kunnen bedienen.