Het nieuwe Einstein Predictive Sort gebruikt machine learning zodat elke consument intelligente zoekopdrachten kan uitvoeren en wat merken de mogelijkheid geeft de conversie te laten groeien.
Salesforce Commerce Cloud, onderdeel van ‘s werelds #1 CRM-oplossing, maakt miljarden consumenten interacties op meer dan 2,000 retail websites in 53 landen mogelijk.
Amsterdam – Salesforce (NYSE: CRM), het snelstgroeiende softwarebedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van CRM, kondigt vandaag nieuwe Commerce Cloud Einstein innovaties aan die retailers in staat stellen om gepersonaliseerde, AI-gestuurde ervaringen aan klanten te bieden, zowel online, mobiel, via sociale media als in de winkel. Deze bijkomende innovaties die retailers moeten helpen bij het creëren van de ultieme winkelervaring omvatten nieuwe functies voor Order Management, blueprints voor Mobile Site Reference Architecture en de integratie met Google Android Pay.
Artificial Intelligence (AI) verandert de manier waarop consumenten winkelen. Zij verwachten een gepersonaliseerde ervaring en direct resultaat bij elk contactmoment — van online productaanbevelingen tot slimmere interacties met winkelpersoneel. De technische complexiteit en de middelen die nodig zijn om AI te leveren, vallen echter net buiten het bereik van de meeste detailhandelaars. Bovendien ondersteunen de dure winkelsystemen waarmee detailhandelaars werken niet de gehele customer journey en ontbreekt vaak de flexibiliteit die nodig is om de verschillende winkelkanalen die consumenten gebruiken, hierop af te stemmen.
Om concurrerend te blijven in deze snelle wereld, hebben merken behoefte aan een platform dat het hen mogelijk maakt om meer gepersonaliseerde contactmomenten te hebben met consumenten op alle kanalen en devices. Volgens de National Retail Federation (NRF) is 86 procent van de retailers van plan om de komende tien jaar een verenigd handelsplatform te implementeren om effectiever te verkopen aan de consument van nu.
Commerce Cloud Einstein: browsers worden kopers dankzij meer AI-gestuurde klantervaringen
Meer dan 2.000 online winkels in 53 landen werken met Commerce Cloud Einstein en verkochten met behulp van dit platform in 2016 voor meer dan 16 miljard dollar aan producten, van merken zoals Black Diamond, Ethan Allen en Icebreaker. Einstein is inmiddels uitgegroeid tot dé cloud commerce oplossing voor ondernemingen. Het helpt A-merken wereldwijd om hun activiteiten op alle verkooppunten te verenigen. Klanten maken al gebruik van bestaande Einstein AI-toepassingen in Commerce Cloud, waaronder Einstein Product Recommendations, dat elke consument de beste producten aanbeveelt op elk kanaal, zelfs als die anoniem winkelt. Daarnaast ondersteunt Einstein Commerce Insights retailers met data-driven inzichten voor slimmere merchandising en winkelplanning.
“De consument anno 2017 schotelt de retail steeds sneller nieuwe uitdagingen voor. Dit motiveert merken om slimmere, meer gepersonaliseerde winkelervaringen aan te bieden over alle kanalen heen,” zegt Jeff Barnett, CEO, Commerce Cloud, Salesforce. “Commerce Cloud Einstein versnelt deze transformatie door de toegang tot AI voor elke retailer te vergemakkelijken, zodat zij de klantenbinding bij elk contactmoment kunnen versterken en conversie via elk kanaal kunnen vergroten.”
De toevoeging van enkele innovaties maakt Commerce Cloud Einstein slimmer en geeft bedrijven de middelen om een retail ‘trailblazer’ te worden en voorspellende en gepersonaliseerde winkelervaringen te bieden die de consument van nu eist.
Nieuwe Einstein Predictive Sort gebruikt machine learning om de volgorde waarin producten verschijnen op de zoek- en categoriepagina’s op e-commerce website te personaliseren. Door gebruik te maken van de bestelgeschiedenis en het surfgedrag van consumenten, kan een voorspellend model gecreëerd worden voor elke individuele shopper. Zo worden de meest relevante producten voor die consument als eerste getoond in de zoekresultaten, hoeft de klant minder lang te zoeken en stijgt de conversie. Merken kunnen deze toepassing met een paar clicks toevoegen aan hun website – er is geen codering of data scientist vereist.
Nieuw Order Management ondersteunt retailers met intelligente algoritmes die de bestelling van de klant op de meest kostenefficiënte manier koppelen aan de voorraad, ongeacht waar de klant of de voorraad zich bevindt. Door alle bestelling- en inventarisgegevens van winkels, magazijnen en dropship-verkopers te beheren en te verzamelen, worden “buy anywhere, fulfill anywhere”-scenario’s – koop online, haal op in de winkel of verzend uit de winkel – opeens bereikbaar voor retailers.
Nieuwe Mobile Site Reference Architecture biedt een out-of-the-box mobiele website blauwdruk die de mobiele winkelervaring optimaliseert. Commerce Cloud klanten zien dat het grootste deel van het verkeer naar hun website van mobiele devices komt. De Mobile Site Reference Architecture biedt detailhandelaars duidelijke begeleiding op basis van best practices op het gebied van mobiele site design, merchandising en technische architectuur, waardoor zij sneller dan ooit tevoren state-of-the-art mobiele winkelervaringen kunnen bieden.
Nieuwe Android Pay Integratie biedt shoppers het gemak van een snel en vlot betaalsysteem, terwijl handelaars genieten van een eenvoudige integratie, verbeterde mobiele conversies en de beveiliging van de Android Pay-transactie.
“We zijn blij dat we Android Pay naadloos kunnen integreren in Salesforce Commerce Cloud,” zegt Pali Bhat, Global VP of Payment Products, Google. “Android Pay maakt mobiele betalingen makkelijk. Consumenten hoeven hun kaartgegevens niet meer in te voeren, door voor Android Pay te kiezen kunnen ze de betaling snel afronden op hun toestel.”
“Salesforce Commerce Cloud blijft dé optie voor retailers die op zoek zijn naar een gevestigde, zeer schaalbare Software as a Service (SaaS)-oplossing met personalisatie- en promotie toepassingen,” aldus The Forrester Wave™: B2C Commerce Suites, Q1 2017. “Salesforce toont ook potentie op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en data-driven decision making met zijn Salesforce Einstein mogelijkheden.”
Salesforce Trailhead: stelt retailers in staat om hun beste zelf te zijn
Met Einstein maakt Salesforce AI niet alleen toegankelijk voor retailers, dankzij Trailhead krijgt iedereen ook toegang tot de educatieve middelen om een retail ‘Trailblazer’ te worden. Trailhead is Salesforce’s interactieve leerplatform, waarop iedereen de skills kan ontwikkelen die je nodig hebt voor de baan van de toekomst. Trailhead biedt iedereen de mogelijkheid om gratis met Salesforce te leren werken, ongeacht de locatie. Sinds de lancering in 2014 hebben Trailblazers al meer dan twee miljoen badges verdiend, die rechtstreeks in relatie staan tot de meest gezochte competenties. Bovendien maken volgens Indeed, 2 op de 10 beste banen van de toekomst in Amerika deel uit van de Salesforce Economy.
Zowel de technologische ontwikkelingen als het leerplatform stellen iedereen in staat om de kracht van gepersonaliseerde AI-gestuurde ervaringen voor consumenten te begrijpen en nieuwe niveaus van productiviteit te bereiken voor zichzelf en hun onderneming.