Ttijdens PegaWorld kondigde Pegasystems aan de relaties met Amazon Web Services (AWS) en Microsoft Azure te intensiveren. Dit biedt klanten meer keuze, flexibiliteit en ondersteuning bij het configureren van hun cloud-omgeving. Naast de recentelijk aangekondigde samenwerking met Pivotal betekenen deze partnerships een verdere uitbreiding van Pega’s cloud-strategie, die klanten niet langer afhankelijk maakt van één leverancier.
Uitbreiding van de samenwerking met AWS zorgt voor naadloze integratie tussen Pega Customer Service – Pega’s customer service oplossing voor gepersonaliseerde realtime klantinteracties met ondersteuning van Artificial Intelligence – en Amazon Connect – een zakelijke cloud-based contact center management dienst. Pega klanten kunnen nu Amazon Connect direct integreren in Pega Customer Service zodat de call center agents per klant beschikken over de volledige context en interacties eenvoudig kunnen beheren.
Microsoft Azure is een open en flexibel cloud computing-platform. Met deze cloud-diensten kunnen gebruikers overal applicaties bouwen, implementeren en beheren met de tools, applicaties en frameworks van hun keuze. Klanten kunnen nu kiezen voor Pega®Cloud – Pega’s volledig beheerde cloud platform – of voor een model waarbij Pega’s technologie rechtstreeks op AWS of Azure wordt geïmplementeerd. In alle gevallen geldt een 24/7 ondersteuning van Pega’s wereldwijde support team.
“Organisaties willen tegenwoordig geen one-size-fits-all oplossing meer; ze willen liever een set van tools die naar eigen behoefte kan worden ingezet”, aldus Derk-Jan Brand, managing director Benelux & Nordics bij Pegasystems. “Klanten afhankelijk maken van één cloud-architectuur is niet meer van deze tijd. Wij bieden onze klanten de mogelijkheden om te kiezen voor oplossingen die het beste aansluiten bij hun bedrijfsdoelstellingen. Dit geldt dus ook voor hun keuze voor de cloud.”