Pegasystems, de softwareleverancier van strategische customer engagement applicaties voor toonaangevende organisaties, beschikt vanaf nu over de MuleSoft Certified API specificatie. Pega-gebruikers kunnen Pega-applicaties hierdoor snel integreren met nagenoeg alle toepassingen, systemen en apparaten van derden via het MuleSoft Anypoint Platform™. Daarnaast heeft Pega zich ook aangesloten bij het MuleSoft Technology Partner Programma.
Om een optimale klantenservice te kunnen bieden is het van belang dat organisaties toegang hebben tot allerlei klantdata verspreid opgeslagen in verschillende systemen en applicaties. Door de samenwerking en de API-specificatie zijn dit soort gegevens nu makkelijker toegankelijk voor gebruikers van Pega Customer Relationship Management (CRM) toepassingen en het Pega® Platform. Door de API te modelleren volgens het RAML-protocol (RESTful API Modeling Language), biedt MuleSoft Pega-gebruikers toegang tot het volledige ecosysteem van ontwikkelaars en gebruikers.
De MuleSoft Certified API specificatie maakt snellere integratie mogelijk van uiteenlopende toepassingen in verschillende sectoren, zoals voor:
• Financiële dienstverleners en het ontsluiten van data in legacy systemen voor snellere onboarding van klanten, regelgeving, risicobeheer en fraudedetectie;
• Verzekeringsmaatschappijen voor een snellere ontsluiting van polis gerelateerde klantgegevens en het beheer van schadeclaims;
• Telecombedrijven voor een completer klantbeeld via verschillende kanalen, betere service en een voortijdige signalering van klant issues;
Pega´s suite van CRM-applicaties voor marketing, sales en service koppelt de business rules engine met realtime Artificial Intelligence via de Pega® Customer Decision Hub. Hiermee kunnen gebruikers inspelen op de steeds veranderende behoeften van hun klanten en hen tijdens de hele customer journey blijven voorzien van persoonlijk advies. Door klanten op het juiste moment de juiste boodschap te geven via het juiste kanaal, kunnen bedrijven klanttevredenheid vergroten en de relatie met klanten op de langere termijn verbeteren.