Outbrain Inc. (Nasdaq: OB), een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, maakt vandaag bekend de samenwerking met Microsoft op het gebied van Microsoft Azure voor de onderdelen business, technologie en diensten verder uit te breiden.
Met Microsoft Azure verbeteren mediabedrijven en adverteerders hun bedrijfsresultaten
AMSTERDAM, 14 april 2022
Outbrain is al lange tijd een partner van Microsoft via integraties van technologie en advertenties voor MSN, Microsoft 365, Xbox, gaming en Microsoft Bing. De uitbreiding van het partnerschap omvat een meerjarige inzet van Azure om snelle innovatie van Outbrains mediaplatform mogelijk te maken.
Outbrains platform bedient wereldwijd 1 miljard consumenten met dagelijks meer dan 10 miljard aanbevelingen en advertenties en genereert meer dan 1,5 miljoen interacties per uur via meer dan 7.000 mediapartners. Via een nieuw meerjarig strategisch partnerschap wil Outbrain Azure gaan inzetten om haar wereldwijde expansie te bevorderen, ontwikkelingscycli te versnellen en de connectiviteit tussen adverteerders en uitgevers te verbeteren, in het bijzonder voor programmatic bidders. Dit zal de samenwerking blijven stimuleren door voortdurende innovatie, het verbeteren van Outbrains uitgebreide data met een rijke set aan tools en diensten, die uiteindelijk de klanten van Outbrain helpen hun bedrijfsresultaten te verbeteren.
“We zijn verheugd om onze strategische samenwerking met Microsoft verder uit te breiden,” zegt David Kostman, Co-CEO van Outbrain. “We delen de missie van het ondersteunen van onafhankelijke journalistiek en het open web. In de loop van het afgelopen decennium hebben we samengewerkt om uitgevers en adverteerders te bedienen met hoogwaardige oplossingen over de hele wereld. De uitbreiding van onze samenwerking met Microsoft om Microsoft Azure-technologie in ons hybride cloudplatform te integreren, zal innovatie stimuleren en de relatie tussen onze bedrijven verdiepen.”
“Outbrain wordt in de hele sector gezien als een schaalbaar en zeer veerkrachtig platform voor zowel uitgevers als adverteerders”, zegt Tara Brady, Corporate Vice President Strategic Partnerships bij Microsoft. “We breiden onze bestaande samenwerking graag uit en kijken ernaar uit om samen te werken met Outbrains technologieteams als ze de meest geavanceerde technologieën van Microsoft Azure gebruiken om hun klanten te bedienen.”
“Outbrain vervult sinds 2012 een belangrijke en groeiende rol in ons ecosysteem”, zegt Rob Wilk, Vice President, Microsoft Advertising. “De focus van het bedrijf gericht op het bieden van innovatieve advertentieproducten en programmatische oplossingen heeft ons de afgelopen jaren op verschillende gebieden geholpen onze activiteiten uit te breiden. We zijn onder de indruk van de schaal en technologie van Outbrains platform en zijn blij dat Outbrain Microsoft Azure omarmt. We kijken ernaar uit hoe het de prestaties voor adverteerders zal verbeteren in het groeiende advertentie-ecosysteem van Microsoft en op het open web.”
Fotobijschrift: David Kostman, co-CEO Outbrain: “We zijn verheugd om onze strategische samenwerking met Microsoft verder uit te breiden.”
###
Over Outbrain
Outbrain (Nasdaq: OB) is een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web. Onze technologie maakt 10 miljard dagelijkse aanbevelingen aan consumenten mogelijk in meer dan 7.000 online accommodaties en verbindt adverteerders met deze doelgroepen om hun bedrijf te laten groeien. Outbrain is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor in New York met kantoren in 18 steden over de hele wereld.