Orange werd gisteren in Amsterdam gecertificeerd als Top Employer Global 2017. Het is de tweede opeenvolgende keer dat Orange onderscheiden wordt voor haar toonaangevende werkwijze inzake het HR-beleid. Dit jaar kwalificeerden dertig landen en gebieden, waarin Orange – inclusief B2B afdeling Orange Business Services – actief is, zich met succes voor het begeerde certificaat.
Orange werd gisteren in Amsterdam gecertificeerd als Top Employer Global 2017. Het is de tweede opeenvolgende keer dat Orange onderscheiden wordt voor haar toonaangevende werkwijze inzake het HR-beleid. Dit jaar kwalificeerden dertig landen en gebieden, waarin Orange – inclusief B2B afdeling Orange Business Services – actief is, zich met succes voor het begeerde certificaat.
Buiten Europa, slaagden in Afrika zowel Orange’s B2C-afdelingen in Kameroen, Ivoorkust, Guinea-Conakry, Madagaskar, Mali, Marokko, Niger en Senegal, als Orange Business Services in Mauritius en Zuid-Afrika, alsook Orange én Orange Business Services in Egypte, erin hun certificaten te vernieuwen. Orange ontving hierdoor het continentale certificaat voor Afrika.
In het Midden-Oosten vernieuwde Jordanië zijn certificaat.
In de Asia-Pacific regio zorgde de inzet van Orange Business Services dat de Groep het continentale certificaat won, terwijl Australië, China, Hongkong, Indië, Rusland en Singapore nationale certificaten wonnen.
In de Amerikas werd Orange Business Services gecertificeerd als Top Employer in Brazilië, Canada en de VS.
Jérôme Barré, Head of Human Resources, Orange Group, zegt: “Het is met grote trots dat ik gisteren, in naam van Orange, onze certificatie als Top Employer Global 2017 in ontvangst heb mogen nemen. Na de positieve resultaten van onze sociale barometers van 2016, die in januari werden gepubliceerd, bevestigt deze erkenning het harde werk van onze mensen in 30 landen – één meer dan vorig jaar – op vijf continenten. Het zijn deze mannen en vrouwen die de afgelopen zes maanden Orange’s belofte waarmaakten en het voor onze werknemers over de hele wereld tot een tastbaar iets vertaalden, en een unieke, digitale en aangename ervaring tot leven brachten. Dit jaar is Orange eens te meer het enige telecombedrijf bij de tien als Global Top Employers gecertificeerde bedrijven.”
De “Top Employer” certificering is gebaseerd op een uiterst gedetailleerde vragenlijst (beleid, werkwijzen, tools, maatregelen) ondersteund door een op feiten gebaseerd rapport. Een hierop volgende audit kwantificeert de kwaliteit van de feiten die werden betoogd en vergelijkt ze met de best practices in dat land. Deze methodologie zorgt voor een rapport over de sterkte kanten van een bedrijf, maar ook de aspecten die aandacht behoeven, en behelst alle personeelsbeleidslijnen: talent building, planning, inductie, training en ontwikkeling, performance management, leadership, carrière en successieplanning, salarissen en vergoedingen, en cultuur