Sana Commerce introduceert een nieuwe versie van haar succesvolle B2B e-commerce platform. De nieuwe release, die door Sana de de 'customer experience' update wordt genoemd, stelt de klantervaring centraal en levert B2B-organisaties niet alleen een eigen webwinkel maar ook een breed platform voor de groei van e-commerce via alle kanalen.
Naast nieuwe functies om een intuïtieve klantervaring te creëren, verbetert Sana 9.2 de toegang tot de klantgegevens in het ERP-systeem. Hiermee heeft de gebruiker meer opties om de personalisatie te verbeteren, aankoopbeslissingen te ondersteunen en krijgt hij meer financieel inzicht.
Klantgerichte B2B koopervaringen
Sana 9.2 is een antwoord op de groeiende vraag naar sterk klantgerichte B2B-aankoopervaringen. Nu meer dan 63% van alle B2B-aankopen online plaatsvindt en 82% van de zakelijke kopers zegt dat gepersonaliseerde klantenservice hun loyaliteit beïnvloedt, richten de nieuwe functies in Sana’s e-commerce oplossing zich op het verbeteren van de klantervaring om zowel de online verkoop als het klantbehoud te verhogen.
Nieuwe functies in Sana 9.2 omvatten onder meer twee extra design- en 25 language packs, naast nieuwe content add-ons, zoals ‘navigatie op de pagina’ om bedrijven te helpen meer intuïtieve online inkoopprocessen te creëren, waardoor de kans op een gemiste verkoop of ontevredenheid van klanten wordt verminderd. Ondersteuning van een grotere keuze aan betaal- en afleveringsdiensten en een nieuwe ‘gast-checkout’ functie betekenen dat bedrijven naast hun B2B-klanten ook makkelijker B2C-klanten kunnen aantrekken en bedienen. De gast-checkout functie betekent dat kopers geen account nodig hebben zodat de conversiepercentages hoger zijn. Dit stimuleert vooral incidentele aankopen.
Betaalopties
Door de uitgebreide integratie van Sana 9.2 met een breed scala aan betalingssystemen kunnen klanten zelf kiezen hoe ze betalen voor een bestelling, gespreid, na aflevering op rekening, of meteen met een creditcard. Naast ondersteuning voor standaard betaalproviders, zoals PayPal, Docdata, DIBS en Ingenico, voegt Sana 9.2 ook ondersteuning toe voor Klarna en AfterPay met de Ingenico PSP. Daarnaast voegt het ook nieuwe integratie toe met Buckaroo PSP, Sage Pay PSP en Cybersource PSP.
Data-feed
Naast het verbeteren van de klantervaring, is de nieuwe release ook bedoeld om bedrijven te ondersteunen in hun groeiambities. Met behulp van de nieuwe add-on voor een product feed kunnen verkopers snel en accuraat productgegevens van Sana exporteren met data feed management tools als DataFeedWatch en Channable. De data kan dan gebruikt worden in andere shopping engines en marktplaatsen als Google Shopping, Amazon Marketplace en eBay Commerce Network. Dit betekent dat bedrijven nieuwe potentiële klanten kunnen bereiken en marketingcampagnes breed via internet kunnen uitrollen.
Klantervaring verbeteren
“We bleven tijdens de ontwikkeling van deze release steeds terugkomen op dezelfde vraag”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana. “Hoe kunnen we onze klanten helpen om de klantervaring in hun webwinkels te verbeteren? De meeste van onze nieuwe functies en updates werden gecreëerd met dit thema in gedachten, en het resultaat is Sana 9.2: The Customer Experience Release.”
“Het is belangrijk om een e-commerce platform te hebben dat speciaal is ontworpen voor B2B-kopers. Terwijl B2B-kopers zwaar beïnvloed worden door hun eigen online winkelervaringen als consument en daarom vergelijkbare ervaringen vragen bij het zakelijk inkopen, volstaat het niet om hen simpelweg een B2C webshop te bieden. Hiermee maak je onvoldoende gebruik van de gegevens waarover bedrijven intern al beschikken en waarmee ze hun klanten veel beter kunnen informeren dan in een B2C-omgeving mogelijk is. In Sana 9.2 kunnen bedrijven hun klanten producten online aanbieden, maar ook de informatie in hun ERP-systeem gebruiken om producten te leveren op elke manier die de klant wenst – of dat nu online of offline is.”
Extra verbeteringen in Sana 9.2 zijn:
De mogelijkheid om productafbeeldingen rechtstreeks te gebruiken vanuit de ERP-oplossing zodat afbeeldingen niet langer meerdere malen geïmporteerd en geactualiseerd hoeven worden Gestroomlijnde retourstromen die volledig en automatisch geïntegreerd zijn in de verkooporderverwerking in het ERP-systeem Complexe inkoop en bulkinkoop worden makkelijker gemaakt door het direct in de winkelwagen importeren van een CSV-bestand met bestelgegevens. Klanten kunnen via de webstore verkooprapportages vanuit het ERP-systeem downloaden, zoals facturen, afleverdocumenten, verkooporders en offertes Documentbeheer in het ERP-systeem toepassen om bestanden (PDF, MS Word, Excel, PowerPoint) te koppelen en URL’s toe te voegen aan producten in de webwinkel Integratie met verkooporder verwerkings- en cashmanagementmodules in het ERP-systeem waardoor klanten openstaande facturen via Sana kunnen betalen, ongeacht of deze on- of offline zijn gemaakt
Klik hier voor een volledige lijst met nieuwe functies in Sana 9.2.