NEMESYS heeft, na een openbare aanbestedingsprocedure, de opdracht gekregen van de gemeente Wijchen voor de levering van een nieuwe telefonievoorziening.
Nieuw gemeentekantoor
De gemeente Wijchen neemt na de zomer van 2017 haar intrek in een nieuw gemeentekantoor. Als gevolg van die verhuizing en aflopende contracten dient de organisatie al eerder dit jaar haar mobiele en vaste telefonievoorzieningen te migreren.
In de nieuwe situatie wil de gemeente gaan werken volgens het ‘mobiel tenzij-principe’, gecombineerd met Unified Communications en een uitgebreid Klant Contact Center ter verbetering van het klantcontact.
Uitgangspunten
Belangrijke uitgangspunten in de vraagstelling van de gemeente Wijchen waren:
– Leveren, installeren en onderhouden van een on-premise vaste telefonie-oplossing geïntegreerd met de bestaande ICT infrastructuur.
– ‘Mobiel tenzij-principe’ faciliteren.
– Integratie en afstemming met de mobiele telefonie omgeving.
– Gefaseerde uitrol.
Mitel IP Voice
NEMESYS heeft de vraagstelling ingevuld met een Mitel IP Voice oplossing i.c.m. Microsoft Skype for Business. Deze nieuwe communicatie omgeving biedt een uitstekende vervanging voor de huidige omgeving, ook voor wat betreft de gewenste functionaliteit en stabiliteit.
Daarnaast beschikt het Mitel systeem over geïntegreerde vast-mobiel en multichannel contactcenter mogelijkheden en biedt het een naadloze integratie met het UC platform van Microsoft.
Over Gemeente Wijchen
De gemeente Wijchen bestaat uit 7 officiële woonplaatsen (Balgoij, Niftrik, Leur, Wijchen, Batenburg, Hernen, Bergharen) en telt ruim 40.000 inwoners. Wijchen kent een rijke en veelbewogen geschiedenis met klassieke en moderne kunst, gevarieerde natuur én gastvrijheid. Van middeleeuwse kastelen tot kronkelige wandelpaadjes door de bossen; Wijchen heeft het.
De ambtelijke organisatie van de gemeente bestaat uit diverse afdelingen die worden bezet door circa 260 medewerkers.
Over NEMESYS
NEMESYS is een fullservice system integrator voor de zakelijke markt. NEMESYS levert, al sinds 1990, betrouwbare communicatie oplossingen en is gespecialiseerd in (hosted) telefonie, VoIP, mobiele telefonie, contactcenters, unified communications, IT-infra en -beveiliging. Tot de opdrachtgevers behoren o.a. overheidsinstellingen, transport, dienstverlening, industrie en onderwijs.