myPOS, het innovatieve FinTech-bedrijf dat kleine en middelgrote zakelijke klanten bedient in de Europese Unie, IJsland, Noorwegen, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk, heeft de afgelopen twee jaar aanzienlijke groei en successen geboekt in België. Met zijn eenvoudige, transparante en voordelige betaaloplossingen heeft myPOS zijn diensten uitgebreid en verbeterd om tegemoet te komen aan de behoeften van meer dan 200.000 bedrijven in dertig Europese landen.
“België is een belangrijke groeimarkt voor myPOS en we zijn vastberaden om onze diensten verder uit te breiden en aanpassen naar de behoeften van onze Belgische klanten. myPOS heeft zijn bereik in België aanzienlijk vergroot, met een +30% groei in aantal nieuwe kmo’s in de afgelopen drie kwartalen. We zijn hiermee de hardst groeiende betaalprovider in België en verwachten een verdere groei in 2025,” zegt Chris Brillouet, Country Manager myPOS Belgium.
“Onze oplossing voor cashflowmanagement helpt kmo’s hun geldstromen te optimaliseren en altijd controle te houden over hun bedrijf,” aldus Matt Komorowski. “Met myPOS is het geld onmiddellijk beschikbaar. In tegenstelling tot andere betaalaanbieders hoef je bij myPOS geen dagen te wachten op je geld, wat essentieel is voor het behouden van een gezonde cashflow, en het aanvragen van leningen voor extra investeringen overbodig maakt. Wij hebben hierdoor ruim +46% groei in terminal verkoop gezien. Daarnaast biedt myPOS zijn klanten een gratis debit Mastercard aan waarmee zij binnen enkele seconden over hun inkomende betalingen beschikken en kunnen gebruiken voor het betalen van inkopen, facturen enz. Dit is volledig gratis, wat bijdraagt aan de eenvoud en toegankelijkheid van de myPOS-betaaloplossingen,” voegt Matt Komorowski, Chief Revenue Officer eraan toe.
“Het myPOS-platform biedt micro-ondernemingen en kmo’s alles wat ze nodig hebben om betalingen te accepteren en verschillende aspecten van hun bedrijf te beheren. Van het verkopen van betalingen op afstand middels MO/TO en online betaalverzoeken tot het beheren van alle bedrijfsactiviteiten in real-time op één betaalplatform, en natuurlijk de zelfstandig werkende mobiele betaalterminals. Wij zijn uniek omdat we geen contracten of maandelijkse kosten per product in rekening brengen. Wij zijn er om ondernemers echt te helpen groeien door de kosten laag te houden. Alle geaccepteerde betalingen worden daarom binnen enkele seconden uitbetaald op je myPOS-account. Hier betaal je niks extra voor. Het myPOS-account is gekoppeld aan een IBAN-nummer en een gratis debit Mastercard. Het account biedt daarnaast multi-valuta diensten aan waardoor ondernemers aan de hand van onze betaalterminals in alle Europese landen betalingen kunnen accepteren en uitbetaald kunnen worden in de lokale valuta,” vervolgt Chris Brillouet.
myPOS heeft in 2023 een tweede kantoor met winkel geopend in Zaventem, wat een belangrijke stap is in hun verdere expansie en aanwezigheid op de Belgische en Luxemburgse markt.
Advent International*
Ondersteund door de ervaring en investering van Advent International* heeft myPOS een uitstekende positie om verder te groeien, waarbij het gedifferentieerde bedrijfsmodel en de concurrerende waarde propositie worden bewaard.
Met de recente ontwikkelingen wordt myPOS zelfs nog wendbaarder en veerkrachtiger, waarbij er wordt geïnvesteerd in schaalbaarheid, automatisering en innovatievere oplossingen. Dit is een belangrijke strategische stap voor het FinTechbedrijf.
Meer lezen