MobieTrain heeft digital learning expert Nouri Zouaghi aangetrokken om uitbreiding buiten België en Nederland aan te sturen. Na de financieringsronde eerder dit jaar wil de scale-up, met gelijknamige applicatie voor mobiel leren, in andere landen haar positie versterken.
MobieTrain heeft digital learning expert Nouri Zouaghi aangetrokken om uitbreiding buiten België en Nederland aan te sturen. Na de financieringsronde eerder dit jaar wil de scale-up, met gelijknamige applicatie voor mobiel leren, in andere landen haar positie versterken.
Business development en de ontwikkeling van internationale markten is de rode draad in de loopbaan van Nouri Zouaghi: “MobieTrain zit inderdaad in een fase waar mijn toegevoegde waarde het grootst is. Internationale verkoop levert nu al meer dan 50% van de omzet voor MobieTrain. In 2022 zetten we die uitbreiding nog meer kracht bij. Fysieke aanwezigheid is niet in elk land vereist, zo leerde de pandemie ons. We bepalen onze aanpak pragmatisch en per markt.”
Europees marktleider
MobieTrain trekt met Zouaghi een absolute expert in zijn branche aan. “We hebben inmiddels een sterke positie in de Benelux, maar het is altijd onze ambitie geweest om Europees marktleider te zijn. Met Nouri en zijn rijke ervaring in digital learning in binnen- en buitenland gaan we internationaal stappen zetten. Nouri is erg ondernemend en neemt snel maar weloverwogen beslissingen. Die aanpak past volledig bij onze manier van werken”, zegt CEO Guy Van Neck met vertrouwen.
Rijke ondernemerservaring in digital learning
Nouri Zouaghi (41) heeft zowat elke invalshoek van digital learning al van dichtbij meegemaakt, zowel in leertechnologie als -content. Na zijn licentiaat bedrijfspsychologie en personeelsbeleid aan de Universiteit Gent werd hij al snel ondernemer in tal van learningbedrijven. Zo richtte hij in 2004 het Belgische Teleseminar op (thuisopleidingen) en in 2010 Aprento (e-learning op maat). Twee jaar later fuseerde Aprento met sectorgenoot Vision, waarna de specialist in digital & blended learning gekocht werd door Deloitte Consulting (2014). Tot 2019 bleef Zouaghi actief in Human Capital Consulting. Dat jaar werd hij bij de Nederlandse online trainingspecialist GoodHabitz Country Director van eerst Frankrijk en vervolgens België.