5.000 Hunkemöller-medewerkers hebben voortaan altijd en overal inzicht in persoonlijke resultaten, winkelresultaten en -trends dankzij BI-oplossing van het Nederlandse MK2 Software.
Lingerieketen Hunkemöller heeft voortaan actueel inzicht in de verkoopresultaten, trends en andere relevante informatie dankzij het Nederlandse MK² Software. MK² Software bouwde voor de lingerieketen een Business Intelligence (BI) app, waarmee op ieder moment en op elke plaats de gevraagde informatie wordt gepresenteerd. Dankzij de oplossing van MK² Software hebben niet alleen de winkelmanagers, maar ook het winkelpersoneel zelf direct inzicht in de resultaten van de winkel, en zelfs hun eigen resultaten.
Cloudstack biedt ruimte voor meer functionaliteit
De app van MK² Software ontsluit de ruwe data uit het SAP Business Warehouse-systeem (SAP BW) van Hunkemöller en presenteert deze in handzame, op maat gemaakte en overzichtelijke rapportages. De app is gehost op een private cloud-oplossing van Leaseweb, gebaseerd op Apache Cloudstack. Hierdoor garandeert MK² Software hoge performance van de app, maximale schaalbaarheid en veiligheid van de data. Bovendien is er ruimte voor het toevoegen van nog meer functionaliteit in volgende versies.
Direct inzicht in resultaten voor 5.000 medewerkers
Ilona Rozendal, Business Sales Analyst bij Hunkemöller: “We gebruikten altijd al SAP Business Warehouse voor het registreren en rapporteren van onze winkel- en productresultaten. Onze recent gelanceerde InTouch-app biedt een uitstekend platform voor het delen van informatie met ons winkelpersoneel, maar bevatte nog geen actuele en persoonlijke rapportages. Dankzij MK² Software hebben al onze ruim 5.000 medewerkers nu direct inzicht in hun eigen resultaten, en de resultaten van de gehele winkel. Zo kunnen zij veel beter inspelen op trends en de resultaten nog verder verbeteren.
De rapportages zijn snel opvraagbaar en in een oogopslag inzichtelijk. Precies wat wij en onze medewerkers nodig hebben om onze klanten nog beter te kunnen adviseren.”
Michel van Koningsbrugge, Algemeen Directeur van MK² Software: “De concurrentie binnen de retailbranche is hoog. Retailorganisaties moeten snel kunnen inspelen op trends. Klanten vragen de nieuwste producten en verwachten, gedreven door online retailers, een vrijwel constant wisselend assortiment. Om de juiste conclusies te trekken en de juiste acties te ondernemen is het voor het management en medewerkers van retailketens essentieel om op ieder moment van de dag snel en eenvoudig te kunnen monitoren op winkel-, product- en medewerker niveau. MK² Software is gespecialiseerd in het eenvoudig inzichtelijk maken van zowel gangbare als complexe bedrijfsdata voor iedereen die het binnen de organisatie nodig heeft. Op elk moment, in elke vorm, op elke plaats. Dankzij MK² Software en Leaseweb profiteren de 5.000 medewerkers van Hunkemöller nu van realtime inzicht in de resultaten van hun winkels en producten. Winkelpersoneel kan klanten beter adviseren over trends terwijl inkopers en salesmanagers slimmer kunnen in- en verkopen. Met behulp van slimme Business Intelligence-oplossingen is Hunkemöller altijd voorbereid op de wensen van de klant.”