Papieren keukenbonnen en voedselverspilling verleden tijd door nauwkeuriger keukenbeheer op één scherm
Kassa- en betaalplatform Lightspeed Commerce Inc. (NYSE | TSX: LSPD) (“Lightspeed”), kondigt de lancering van het intuïtieve Kitchen Display System (KDS) aan, speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de hoge eisen voor efficiënt keukenbeheer en de communicatie tussen keuken en bediening te verbeteren. Het digitale keukenscherm vervangt de papieren bonnen en maakt het mogelijk om bestellingen in realtime bij te werken. Dit versnelt de bereidingstijden, vermindert fouten en verbetert de algehele workflow waarmee ook voedselverspilling wordt tegengegaan.
Omdat 52 procent van de Belgen minstens één keer per maand uit eten gaat en 16 procent zelfs wekelijks, wenden restaurants zich steeds vaker tot technologie om kosten te verlagen, efficiëntie te verbeteren en klanttevredenheid te verhogen. “Nu steeds meer mensen uit eten gaan en de bedrijfsvoering van restaurants steeds complexer wordt, is de juiste technologie essentieel om efficiëntie te waarborgen en gasten de perfecte ervaring te bieden,” zegt Liam Crooks, Managing Director van EMEA bij Lightspeed. “Onze vernieuwde KDS is speciaal ontwikkeld om aan de hoge eisen van drukke horecakeukens te voldoen. Het stelt restaurants in staat zich te concentreren op wat echt belangrijk is: het leveren van uitstekende service en heerlijk eten aan hun gasten.”
Lightspeed KDS combineert de voordelen van een perfecte gastervaring met technologie en creëert een naadloze verbinding tussen bediening en keuken. Het systeem ondersteunt een breed scala aan hardware, voor elk type restaurant. Dankzij de geavanceerde functionaliteiten kunnen keukens bestellingen efficiënt prioriteren en beheren, zodat gerechten altijd op tijd klaar zijn, zelfs tijdens de drukste momenten.
Belangrijkste kenmerken van Lightspeed’s KDS zijn:
Offline modus: De KDS blijft functioneren, zelfs als de internetverbinding wegvalt, zodat de werkzaamheden in de keuken nooit worden verstoord door uitval of netwerkstoringen.
Realtime updates: Alle wijzigingen in bestellingen worden onmiddellijk weergegeven op de KDS, waardoor fouten worden voorkomen en de keuken altijd met de meest actuele informatie werkt.
Naadloze integratie: Lightspeed KDS integreert direct met het kassasysteem van Lightspeed, waardoor medewerkers in één oogopslag de status van alle bestellingen kunnen raadplegen: in de keuken, aan de pas of andere uitgiftepunten.
Cross-platform support: Lightspeed’s KDS is compatibel met een breed scala aan apparaten, waaronder iPads, tablets en andere touchscreen-devices. Deze flexibiliteit stelt restaurants in staat om de hardware te kiezen die het beste past bij hun behoeften en budget.
“Het is een fijn systeem om mee te werken’’, vertelt Juan Pablo Mendez van Mimi’s Restaurant in Basel, Zwitserland. “De grootste meerwaarde van KDS is het terugdringen van ruis en afleiding. Je wilt dat de chef zich op het keukenpersoneel concentreert, het keukenpersoneel op het bereiden van gerechten en de bediening op de gasten. Toen ik de KDS in het restaurant introduceerde, was het in eerste instantie wel even wennen, maar na twee dagen was iedereen om en vroegen ze al om meer schermen. Zelfs de bediening wil nu een eigen scherm om zelf hun bestellingen te kunnen monitoren. Het biedt ons overzicht en accuraat inzicht over alle bestellingen. Daarnaast werken de digitale instructies ook heel prettig.”
KDS is nu beschikbaar voor gebruikers van Lightspeed Restaurant in Nederland en België. Het digitale keukenscherm vergroot de bestelnauwkeurigheid, helpt invoerfouten voorkomen en zorgt voor een betere samenwerking tussen keuken en bediening, wat leidt tot meer efficiëntie en een betere gastervaring.
Meer informatie over het Lightspeed Kitchen Display system is te vinden op https://www.lightspeedhq.be/kassasysteem/restaurant/