i4Sales, leadgeneratie bureau gespecialiseerd in ICT, rondt succesvolle pilot met Voice Synthesizer Software (VSS) af.
Leusden 1 April, I4Sales is als Leadgeneratie bureau specifiek voor de ICT Branche uiteraard zeer vooruitstrevend met de ingebruikname van nieuwe technologieën. De afgelopen maanden heeft i4Sales een pilot gedraaid met speciale voice-synthesizer software welke de stemmen van de eigen call-agents verandert in die van Bekende Nederlanders.
Van Wijk – Business Development Manager verklaard nader; door gebruik te maken van de stemmen van BN-ers voelen mensen sneller aansluiting omdat de stem herkenbaarheid opwerpt. We gebruiken niet de naam, het zou vreemd zijn als Wendy van Dijk ineens inhoudelijk wil spreken over de inrichting van een datacenter. Het is hem puur om de stem te doen. We ervaren bij bepaalde stemmen dat er nagenoeg geen blok telefoniste meer optreed. Maar ook stemmen zoals die van Alberto Stegeman die zichtbaar (70%) vaker zorgt dat er niet doorverbonden wordt.
Leysma, directeur i4Sales; Voor sommige proposities is het niet altijd even duidelijk wie de meest geschikte contactpersoon is. Je hebt dan de hulp van je gesprekspartner op dat moment nodig om doorverbonden te worden. Hier ervaarden wij eerder veel hinder. We zochten dus naar een manier waarop mensen aan de andere kant van de lijn wel wilden helpen. Door bijvoorbeeld de stem van Marly van der Velden (Goede tijden slechte tijden) te gebruiken worden we nu veel vaker wel geholpen om uiteindelijk bij de juiste persoon te komen. Blijkbaar hebben mensen een behoefte om haar te helpen.
Van Wijk over de volgende stap. Uiteraard is dit het begin. De bedoeling is om de software binnen niet al te lange tijd geheel zelfstandig te kunnen laten bellen. Dus zonder call-agent. De Cognitieve kunstmatige intelligentie software die wij gebruiken leert zeer snel van alle gesprekken die nu gevoerd worden. Ik verwacht over een jaar zo ver te zijn dat de menselijke factor nog meeluistert en daar waar nodig kan ingrijpen. Over 2 jaar moet de software geheel zelfstandig de gesprekken kunnen voeren. Vergelijk het met de zelfrijdende auto’s die Uber wil inzetten. Nu ik het zo stel, je kunt ons zien als de Uber van de callcenters!