ITAM solutions laat om het jaar de kwaliteit van haar dienstverlening toetsen door het houden van een klanttevredenheidsonderzoek. Hiervoor wordt Net Promotor Score (NPS) gebruikt, een managementtool die wordt ingezet om de klantloyaliteit te meten. De beoordelingen van alle respondenten samen leveren ITAM solutions een gemiddelde NPS op van 88, wat betekent dat een grote meerderheid van de klanten het bedrijf zou aanbevelen bij een collega of relatie. In 2018 was de gemiddelde NPS 78,5. Dit is een aanzienlijke verhoging in de NPS score.
ITAM solutions is onder andere getoetst op tastbaarheid, betrouwbaarheid, responsiviteit, zekerheid en empathie. Stellingen die beoordeeld konden worden, waren bijvoorbeeld: ‘ITAM solutions is transparant in haar kennis en kunde, of: ‘Medewerkers zijn altijd bereid mij te helpen’. Klanten konden deze waarderen met een cijfer tussen nul en tien. De uiteindelijke Net Promotor Score werd berekend door de ‘promotors’ (klanten die acht tot en met tien gaven) te verminderen met de ‘detractors’ (mensen die met nul tot en met zes beoordeelden). Een NPS kan variëren van -100 tot 100. Een score van 30 of meer geeft aan dat klanten zeer enthousiast zijn over een organisatie.
Als specialistisch bedrijf kozen we bewust voor de NPS als meetinstrument. Het benchmarken van klanttevredenheid op bedrijfsniveau in een relatief jonge tak van sport, genaamd Software & IT Asset Management, was niet eenvoudig een paar jaar geleden. De NPS is tenslotte ontwikkeld als gemakkelijk te interpreteren klantentevredenheidsscore, het doorstaat de test van tijd en is ongevoelig voor de verschillen tussen sectoren omdat het de ultieme vraag stelt aan onze klanten; In welke mate zou u ons aanraden bij collega’s, vrienden, kennissen en familie?
Met die belangrijke ervaring en een prachtig resultaat als startpunt, werd het daarna wel een stuk spannender omdat we ons afvroegen of we de hoge standaard konden vasthouden, in een tijd waarin COVID-19 wereldwijd een stempel drukt op zowel zakelijk front als ook op psychologisch vlak op individueel niveau.
Op de uitslag van deze meting zijn we ongelooflijk trots, dankbaar voor onze klanten en vooral voor de collega’s die dit mogelijk maken omdat zij op individueel niveau het verschil maken in het contact met onze klanten. Aldus Khalid Hafid, Director Customer Succes.
Over ITAM solutions
ITAM solutions is een databedrijf dat haar klanten wil laten groeien op het gebied van IT & Software Asset Management (ITAM) en dat proactief advies uitbrengt aan verschillende afdelingen binnen een bedrijf. Denk hierbij aan ICT, finance, inkoop, security, HR en legal. Op deze manier brengt ITAM solutions mensen, processen en technologie samen. ITAM solutions is onafhankelijk van softwareaanbieders, waardoor het bedrijf in staat is om haar klanten van volledig objectief en eerlijk advies te voorzien. Specialisten van ITAM solutions werken met passie voor het ITAM-vak en hebben jarenlang geïnvesteerd in kennis en expertise op het gebied van ITAM. Hun onafhankelijkheid, gecombineerd met kennis van de verschillende kerncompetentiegebieden van ITAM, zorgt ervoor dat zij concrete successen kunnen boeken voor hun klanten en partners. Zij zetten klanten in de ‘drivers seat’ van hun IT systemen, softwarelandschap en IT-budgetten. ITAM solutions heeft vestigingen in Eindhoven en Hoofddorp, is een gecertificeerd ‘Great Place to Work’ en vijfvoudig winnaar van de FD Gazelle Award