De maatschappij en daarbij de manier van werken is dankzij de pandemie drastisch verandert. Thuiswerken werd een normaliteit en bedrijven en systemen moesten een omslag maken van offline naar online werken. Dit geldt niet alleen voor de werknemer maar ook voor de werkgever. Winkels die sluiten creëerden een boost voor online webshops en daarbij online marketing. Bij online ondernemen dient u een andere marketingstrategie toe te passen als bij offline ondernemen. Een lokale hardware winkel of computer speciaalzaak dient te gaan investeren in SEO. Op welke manier kunt u in de artikel vinden.
SEO Tools voor de online computerwinkels
SEO tools besparen u vervelend zoekwoorden onderzoek en data-analyse. Met deze tools kunt u zien wat werkt en welke onderdelen van uw strategie baat kunnen hebben bij enkele aanpassingen. De beste SEO tools bieden ook rapporten over hoe u zich verhoudt tot concurrenten en waar de grootste kansen liggen. Bovendien kunt u hiermee de zoekprestaties in landen, regio’s of talen meten.
Het wordt beter. Als u meer dan één website beheert, kunnen SEO tools u helpen de prestaties van elke site direct te beoordelen. Veel ondernemers met meerdere websites stoppen veel gegevens in spreadsheets en analyseren deze handmatig. Maar dat wordt al snel overweldigend en verhoogt het risico dat de rapporten onnauwkeurig zijn. Gelukkig kunt u SEO software gebruiken om uren werk te besparen en met één klik nauwkeurige rapporten te genereren.
Cornerstone Content creëren om hoger in Google te positioneren
Cornerstone Content zijn de berichten, of pagina’s, die uw merk bepalen en uw website hoog ranken in de zoekresultaten. Het is de inhoud die gebruikers zullen lezen en onmiddellijk zullen herkennen als de belangrijkste thema’s die uw bedrijf vertegenwoordigen en op de markt willen brengen.
Het uitwerken van uw eigen cornerstone content kan in het begin lastig zijn, vooral als u geen solide niche heeft.
Als u net begint aan uw blog carrière, raden we u ten zeerste aan tijd te besteden aan het brainstormen over onderwerpen die u echt leuk vindt om inhoud over te maken. Google beloont sites die gezaghebbend zijn, dus het is het beste om diepgaand over een paar onderwerpen te schrijven. Het is ook veel gemakkelijker om direct herkenbaar te worden als onderneming als u kiest voor een niche met weinig concurrentie.
Als u uitblinkt in uw IT-niche, wordt het veel gemakkelijker om uw Cornerstone Content op pagina één van Google te organiseren.
Werk aan uw Trust Flow
Wat is een Trust FLow? Trust Flow (TF) is een statistiek van het SEO softwarebedrijf Majestic SEO die de waargenomen betrouwbaarheid van een website meet op basis van de backlinks.
Trust Flow is een statistiek die is ontworpen om uw website betrouwbaarheid te kwantificeren, en wordt afgeleid door de inkomende links van een site op kwaliteit te onderzoeken. Sites die nauw zijn gelinkt aan een vertrouwde seed-site kunnen hogere scores krijgen, terwijl sites die mogelijk twijfelachtige links hebben een veel lagere score verkrijgen.
Kortom, links van websites die als betrouwbaar worden beschouwd, zouden uw vertrouwen score moeten verbeteren, terwijl links van sites die als onbetrouwbaar zijn beschouwd, deze zouden moeten verminderen.
Majestic en Trust Flow-scores
Trust Flow-scores zijn gebaseerd op een schaal van 1 tot 100. Terwijl Citation Flow bijvoorbeeld begint met een onbewerkt nummer voor elke URL (waarvan er vele automatisch door machines worden aangemaakt), begint Trust Flow alleen met sites die zijn samengesteld door echte ontwikkelaars, schrijvers en editors. Als gevolg hiervan is Trust Flow moeilijk te manipuleren door middel van black hat-methoden.
Verder gebruikt Trust Flow een iteratief proces om links te analyseren en gaat het van pagina naar pagina, zelfs via interne links. Dit is een belangrijke overweging voor het verbeteren van de zichtbaarheid van uw belangrijke IT gerelateerde conversiepagina.