Vandaag opent Supercharge, één van Europa’s snelst groeiende digitale innovatiebureaus, een kantoor in Amsterdam om het uitdijende Europese klantenbestand te bedienen. Supercharge kiest Amsterdam als nieuwe locatie, omdat de Randstad door het bedrijf wordt aangemerkt als de meest digitale en innovatieve regio van Europa. Op korte termijn is de ambitie om bekend te staan als een top-10 digitaal bureau in Nederland, om samen te werken met toonaangevende (top 100) bedrijven en om producten te ontwerpen en te bouwen die op grote schaal dagelijks gebruikt worden door de Nederlandse consument.
Hans Pieter de Vries, Managing Director van Supercharge Nederland, legt uit waarom Supercharge, na de opening van een kantoor in Londen, Amsterdam als volgende locatie kiest: “Het afgelopen decennium heeft Nederland zich gemanifesteerd als een innovatie- en technologiecentrum. Nederlandse bedrijven behoren tot de absolute top in Europa als het gaat om digitale productbeleving. Jaarlijks worden er grote budgetten vrijgemaakt voor innovatie, dat resulteert in een stabiele groei van deze markt. Daarnaast maken bedrijven steeds minder gebruik van verschillende dienstverleners maar kiezen ze voor zogenaamde end-to-end solution providers, zoals Supercharge. Dit geeft ons het vertrouwen dat we snel van waarde zijn voor opdrachtgevers.”
Supercharge werkt aan digitale strategieën, concepten en ontwerp, en ontwikkelt applicaties en software, met name voor mobiele omgevingen. In een tijd waarin het essentieel is digitaal toekomstbestendig te zijn helpt Supercharge, door middel van design en technologie, toonaangevende klanten bij het beschermen, diversifiëren en innoveren van hun bedrijf. Recent won Supercharge prestigieuze prijzen, zoals de RedDot Award – Interface Design voor het “Hand in Scan project” – een apparaat dat de handhygiëne van het ziekenhuispersoneel meet en verbetert.
Zowel Deloitte als The Financial Times hebben Supercharge opgenomen in hun lijst van snelst groeiende bedrijven in Europa. Op dit moment heeft Supercharge een team van meer dan 125 experts in dienst, verspreid over kantoren in Boedapest, Londen en nu ook Amsterdam. Het bureau bedient klanten over de hele wereld, van Indonesië tot Europa en de VS. De klantenportefeuille omvat bedrijven zoals Kodak, Ericsson, Deutsche Telekom, Delivery Hero, Unicef en Pearson.
COVID-19 versnelt digitalisering
De coronapandemie versnelt de digitalisering. Door de huidige omstandigheden worden bedrijven geconfronteerd met hun toekomstbestendigheid online. Als gevolg staan digitale strategieën en praktijken centraal bij de bedrijfsplannen voor lange termijn. Wereldwijd ondersteunt Supercharge bedrijven die met deze uitdaging geconfronteerd worden door toekomstbestendige digitale producten te creëren en waarde toe te voegen voor de gebruikers. Supercharge helpt bedrijven niet alleen te overleven in deze turbulente tijden, maar bereidt ze ook voor op de wereld na de crisis.
Alliantie met de Finse digitaal powerhouse Siili
Eerder deze maand werd bekend dat het beursgenoteerde Finse technologiebedrijf Siili (HEL: SIILI / 700 medewerkers) een meerderheidsbelang in Supercharge heeft verworven. Door deze samenwerking zal het aanbod van digitale diensten toenemen en de ambitie om uit te groeien tot een internationale speler kracht worden bijgezet. De twee bedrijven zullen hun bedrijfsactiviteiten nauw op elkaar afstemmen, maar zullen gescheiden blijven opereren.