SNEEK – Digital Specialist Snakeware uit Sneek, FD Gazelle en nummer 29 in de MKB Innovatie Top-100, heeft de groeiverwachtingen stevig bijgesteld. De omzetontwikkeling in 2017 laat een dikke plus zien, waardoor niet alleen het team verder wordt uitgebreid, maar ook over de landsgrenzen wordt gekeken. “Wij zetten data om in relevante informatie en het meest lonende deel van deze datareis: data omzetten in actie.”
Het jaar 2017 is nog niet voorbij, maar Snakeware mag al gerust spreken van een topjaar – opnieuw. Mede dankzij een focus op strategische partnerships en innovaties op het gebied van Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR) en Data Driven Commerce, gaat het bedrijf weer een recordomzet in de boeken bijschrijven. “Ons team is het afgelopen jaar fors uitgebreid om aan de groeiende vraag vanuit de markt te kunnen voldoen”, vertelt Ate van der Meer, Marketing & Sales Director van Snakeware. “Dit laatste kwartaal zetten we er nog eens extra vaart achter. We zoeken twaalf specialisten voor twee geheel nieuwe scrum-teams en gaan investeren in nearshoring.”
Kenmerkend voor de groei zijn de indrukwekkende resultaten die Snakeware dit jaar heeft geboekt voor Detailresult Groep, eigenaar van supermarkten Dekamarkt en Dirk. Het strategisch partnerschap tussen Detailresult Groep en Snakeware heeft als doel de ‘beste boodschappensite van Nederland’ te realiseren. Ze zijn hard op weg: in de verkiezing Retailer of the Year van ABN AMRO gooide DekaMarkt in de categorie Supermarkten Online hoge ogen. “Elke keer wordt de gebruikerservaring verder verfijnd”, aldus Van der Meer. “Het hele jaar door werken we in een toegewijd team aan het doorvoeren van verbeteringen en vernieuwingen voor DekaMarkt.”
Internationalisatie
Ook voor Accell Group, eigenaar van onder meer Koga en Batavus, zijn diverse projecten en producten door Snakeware vernieuwd. Vanuit München wordt, samen met een team van internationale designspecialisten, gewerkt aan klantgericht design en geavanceerde digitale architectuur.
“Snakeware gaat steeds meer investeren in ontwikkelingen die verder gaan dan grafische (beeld)schermen”, licht Van der Meer toe. “Wij zetten data om in relevante informatie. En het meest lonende deel van deze datareis: data omzetten in actie.” Daar is steeds meer vraag naar. De orderportefeuille voor 2018 is daarmee al goed gevuld. En het werk in München smaakt naar meer. “We zijn klaar voor internationalisatie.”
Over Snakeware
Snakeware realiseert sinds 1995 toonaangevende digitale producties die organisaties een duurzaam concurrentievoordeel opleveren. Dat doet de digital-specialist onder meer op basis van haar eigen breed inzetbare data driven software platform waarmee relevante digital experiences gecreëerd en geactiveerd kunnen worden. Meer informatie op www.snakeware.nl.