Wat is Smartbound? Smartbound is een slimme koppeling tussen content en contact. Deze dagen staan we op allerlei manieren in contact met onze klanten en doelgroepen. We maken actief contact, we reageren op klanten die met ons contact zoeken en dan is er nog die hele diffuse groep die ‘contact’ met je heeft op het internet. Het samenbrengen van deze stromen en daar een optimale conversie uit halen noemen we Smartbound.
Smartbound streeft naar meer interessante bezoekers op je website, daar mee in contact te komen en deze dan te converteren naar leads. De leads worden omgezet naar verkopen en dus klanten, die je in de toekomst verder kan uitbouwen. Zo simpel kan het zijn!
Smartbound beoogt met goed uitgedachte campagnes, klanten, prospects en ‘vreemden’ te bereiken. Voor elke groep is er een andere optimale manier om ze te bereiken. Door deze uitingen te coördineren is het resultaat exponentieel groter. SalesQ en haar partner ContentXperience helpen mee om inhoud aan deze campagnes en uitingen te geven. SalesQ zorgt ook dat de juiste mensen aangesproken worden en dat er goede data en intelligence uit deze contacten voort komt.
Customer journey
De reis die een klant aflegt, kan opgedeeld worden in: bekendheid met een product of service, de overweging daarvan, en de beslissing het af te nemen.
In de traditionele outbound, sales en marketing richt men zich op eenvoudige doelgroepen gedefinieerd alleen door fundamentele factoren. Zonder enige steun van data, weten sales en marketing eigenlijk heel weinig over die bedrijven. We proberen ze te bereiken met een standaard boodschap. Voor salesteams is bellen de meest voorkomende manier om contact te maken met deze doelgroep. Dit terwijl de marketingafdelingen de markt benadert via e-mailcampagnes, content, whitepapers en advertenties. Vaak in twee aparte stromen.
Smartbound
Smartbound is het sleutelwoord en betekent een meer data-driven benadering. Deze methode maakt het sales- en marketingafdelingen makkelijker om gericht campagnes op te zetten en warme contacten te realiseren en gebruik te maken van gecombineerde data waarop een uniek gesprek of boodschap op afgestemd kan worden. Ofwel, het koppelen van je data van je systeem aan de interne data van je CRM en externe data van internet. Met meer gedetailleerde informatie over de niet-zo-voor de hand liggende factoren kunnen sales & marketing hun boodschap afstemmen op hun doelgroep.
Smartbound: de trend van 2017 en beyond?
SalesQ is er in ieder geval klaar voor. Via een samenwerking met ContentXperience koppelen wij de inbound- en outboundstromen aan uw bestaande marketingsystemen. 1 + 1 =3
Door SmartBound in te zetten, creëert u op korte termijn resultaat en ruimte om te investeren in een langere termijn contentstrategie. Een volledige campagne; van design tot resultaat.
Conversie zal op lange termijn hoger worden door een meer relevante benadering van de markt. Contact & Content converteert ook uw bestaande klanten naar meer omzet, bredere betrokkenheid en klanttevredenheid. Er is meer klantcontact; zij ontvangen vaker relevante content waar echt prijs op wordt gesteld.
Nu al compliant aan de nieuwe privacyregels van 2018.
U verkrijgt een schat aan data dat op continue basis wordt ingezet voor het realiseren van resultaten en die gebruikt wordt om campagnes te blijven perfectioneren tot verdere verhoging van de ROI. U heeft altijd inzicht in de fase waarin uw potentiële klant zich bevindt en krijgt de middelen aangereikt om daarop in te spelen.
Meer weten over Smartbound? Bel of mail ons voor meer uitleg over deze unieke en succesvolle manier van leadgeneratie.