HP, Philips en Lenovo sterkste merken in het ecommerce-kanaal in 2016 volgens contentsyndicator Icecat, dat binnenkort een notering krijgt bij MKB-beurs NPEX. Hewlett Packard Enterprise en Sony zijn de enige top 10-merken die achteruit gingen qua populariteit in 2016 ten opzichte van 2015. Acer doet het relatief goed, en verdubbelt haar online voetafdruk (+103%) op jaarbasis.
HP, Philips en Lenovo sterkste merken in het ecommerce-kanaal in 2016 volgens contentsyndicator Icecat, dat binnenkort een notering krijgt bij MKB-beurs NPEX. Hewlett Packard Enterprise en Sony zijn de enige top 10-merken die achteruit gingen qua populariteit in 2016 ten opzichte van 2015. Acer doet het relatief goed, en verdubbelt haar online voetafdruk (+103%) op jaarbasis.
In de top 10 snelst-groeiende merken van 2016, is het niet opmerkelijk dat een computermerk, Getac, de lijst aanvoert. Opvallend is vooral de aanwezigheid van drie Doe Het Zelf-merken: Bison, Stanley en Rittal. Ook speelgoedmerk Vtech wint zeer snel aan online zichtbaarheid. Niet helemaal een verrassing, omdat Doe Het Zelf en speelgoed zeer populair online shopping-categorieën geworden zijn.
De Icecat-statistieken zijn in 2016 gebaseerd op 8,4 miljard datasheet downloads, een toename met 29% vergeleken met 2015.