Steeds vaker als je naar een restaurant gaat of de plaatselijke snackbar zie je tegenwoordig een groot scherm met een menukaart erop. Dit wordt ook wel narrowcasting genoemd. Narrowcasting is een scherm waarmee er een mogelijkheid is om content op de plaatsen en te laten zien aan klanten. Buiten de horeca wordt narrowcasting bijvoorbeeld ook gebruikt bij de bioscoop of op de werkvloer.
Waarom gebruikt de horeca steeds vaker narrowcasting?
De ervaring van klanten is één van de belangrijkste onderdelen in de horeca. Daarom willen bedrijven er alles aan doen om de klantervaring zo positief mogelijk te maken. Een onderdeel hiervan is het gebruiksgemak om eten te bestellen. Vroeger was het vaak lastig om snel te zien wat er allemaal beschikbaar was om te bestellen. Door narrowcasting in te zetten is het mogelijk om klanten overzichtelijk kennis te laten maken met het menu en andere zaken die je wil laten zien.
Een betere klantervaring zorgt ervoor dat klanten vaker terug zullen komen naar je horeca zaak en hun positieve ervaring delen met vrienden en familie. Op deze manier zorg je ervoor dat mensen vaker terug zullen komen naar jouw horecazaak.
Waarvoor kun je narrowcasting gebruiken in de horeca?
De reden waarom horecazaken narrowcasting inzetten is dus om de klantbeleving te verhogen. Met narrowcasting is het mogelijk om verschillende onderdelen te laten zien aan je klanten. Je kunt bijvoorbeeld wachttijden laten zien hoelang het voor klanten nog duurt voordat ze een bestelling krijgen of je kunt nieuwe aanbiedingen laten zien. Om je een compleet beeld te geven wat je allemaal kunt laten zien met narrowcasting is hieronder een lijst te zien met mogelijkheden wat je kunt laten zien:
· Menu
· Aanbiedingen
· Foto van uitgelichte producten
· Bedrijfslogo
· Bedrijfsslogan
· Reclame
· Openingstijden
Er zijn nog veel meer zaken die je kunt neerzetten op zo’n narrowcasting. Het is maar net wat je als bedrijf wil uitstralen en wil laten zien. Klik hier voor meer informatie over narrowcasting en hoe je dit kunt inzetten voor je horecazaak.
Narrowcasting zorgt voor meer beleving
Naast de functionaliteit van narrowcasting kan het ook voor een gezelligere sfeer zorgen in je horecazaak. Je hoeft natuurlijk niet alleen je menukaart te laten zien met je digitale communicatie scherm, maar je kunt ook voor een betere sfeer in je horecazaak zorgen. Door bijvoorbeeld bij feestdagen je digitale scherm zo in te zetten dat het in die sfeer komt. Bij kerst kun je bijvoorbeeld een kerstman in een hoekje zetten en een kerstboom. Zo kun je bij elke feestdag je zaak sfeer geven. Dit is dan ook een groot voordelen van narrowcasting, omdat je het eenvoudig aan kunt passen op het moment.
Narrowcasting wordt dus vooral ingezet in de horeca om de klantervaring te verhogen. Door het klanten makkelijker te maken door het menu al te laten zien op het scherm en voor meer sfeer te zorgen zal de klantervaring door narrowcasting alleen maar stijgen.