Harm de Haan (43) is door Telindus benoemd tot Digitization Evangelist. In deze nieuwe functie gaat hij huidige en nieuwe klanten inspireren op het gebied van innovatie in IT. Daarbij maakt hij een extra vertaalslag naar de wijze waarop IT de specifieke business van de klant naar het volgende niveau kan tillen. De Haan heeft in deze rol een spiegelfunctie, waarbij hij zorgt dat de dienstverlening van Telindus de klantbehoefte reflecteert. Harm de Haan was voorheen Manager Consultancy bij Telindus.
Door meer dan twintig jaar ervaring in de ICT-sector, waarvan ruim 8 jaar bij Telindus, kent De Haan de markt. Harm de Haan: “Mijn doel is simpel: ik wil dat de klant van de klant tevreden is. Dat kan mijns inziens alleen wanneer er een heldere stip aan de horizon is, waar onze klant naar toe wil bewegen. Binnen de IT-branche zie ik dat er nog te vaak en te snel naar middelen wordt gegrepen, terwijl het uiteindelijke doel nog niet helder is. Door te luisteren, de juiste vragen te stellen en mijn kennis te delen, wil ik zij aan zij met de klant een inspirerend en strategisch innovatieplan ontwikkelen. Wat daarbij voor de één een innovatieve next step is, blijkt voor de ander nog een brug te ver. Ik wil de klant inspireren om nieuwe vragen te stellen en samen ontdekken wat IT nog meer voor hen kan betekenen. Pas dan gaat men IT in dienst van de business inzetten.”
Joris Leupen, Director Strategy & Solutions bij Telindus: “Harm de Haan weet als geen ander wat er nodig is om IT als business enabler te laten fungeren binnen een organisatie en heeft een enorme passie voor digitale ontwikkelingen in de markt. Dit heeft hij al bewezen in zijn rollen als Manager Consultancy, lid van de Advisory Board en het inhoudelijk bijstaan van het Marketing Team binnen Telindus. Wie vooruit wil, dient IT te betrekken bij het ontwikkelen van de strategie op het hoogste niveau. Telindus wil hierbij de juiste ondersteuning bieden en als kennis- en sparringpartner het gesprek aangaan. Ik heb veel vertrouwen in Harm. Ik weet dat hij, met zijn kritische blik en passie voor het vak, de klant en ons eigen salesteam zal inspireren om op nieuwe manieren die stip aan de horizon te bereiken. Manieren die niet langer bepaald worden door datgene wat de markt op dit moment biedt, maar door datgene waar de klant behoefte aan heeft. ”