De gemeente Eindhoven kiest voor Veeam Software-oplossingen en Exagrid voor eenvoudig beheer van de virtuele omgeving en optimale dienstverlening aan burgers en bedrijven. De software van Veeam ondersteunt onder andere het datamanagement van Burgerzaken, de Kantoor Automatisering (KA) en het online digitaal loket waarmee inwoners afspraken met de gemeente inplannen. Met onder meer de Veeam Availability Suite beschikt de gemeente over snelle en schaalbare back-upmogelijkheden.
De gemeente was tot 2012 klant bij Veeam, maar koos daarna voor een andere oplossing. De gemeente besloot echter opnieuw te kiezen voor Veeam, waardoor zowel de back-upwindows worden behaald en het beheer eenvoudiger is, als de kosten minder zijn.
Met Veeam ONE, onderdeel van de Veeam Availability Suite, kan de gemeente de voor 95 procent gevirtualiseerde omgeving proactief monitoren.
Sander de Rijk, Operations Manager bij de gemeente Eindhoven: “We hebben opnieuw voor Veeam gekozen, omdat zij een oplossing bieden die zowel betrouwbaar als betaalbaar is, en het beheer van de software er goedkoper en eenvoudiger door wordt.”
Ronald Ooms, vicepresident North East EMEA van Veeam: “Bij Veeam staat het realiseren van bedrijfscontinuïteit voor onze klanten centraal. Burgers verwachten van gemeenten dezelfde dienstverlening als bedrijven. Ook gemeenten moeten tegenwoordig voor hun inwoners ‘Always-on’ zijn. Ik ben er dan ook trots op dat wij daar vanuit Veeam een bijdrage aan leveren.”
De oplossingen van Veeam zijn binnen enkele dagen geïnstalleerd. De implementatie is verzorgd door de Ictivity, consulting partner van Veeam Software©. Daarnaast leverde Centric de Veeam-licenties, support en Exagrid-hardwareoplossingen.
Martin van Roon, Territory Sales Manager Benelux bij Exagrid: “De combinatie van Veeam en Exagrid is speciaal ontwikkeld voor virtuele omgevingen en dus zeer geschikt voor het online digitaal loket van de gemeente Eindhoven.”