Episerver, toonaangevend leverancier van digitale marketing, content management en digitale commerce-oplossingen, is wederom geplaatst in Gartner’s Magic Quadrant voor Digital Commerce vanwege het aanbod digitale commerce-oplossingen op het gebied van B2C, B2B en B2B2C.
Episerver, toonaangevend leverancier van digitale marketing, content management en digitale commerce-oplossingen, is wederom geplaatst in Gartner’s Magic Quadrant voor Digital Commerce vanwege het aanbod digitale commerce-oplossingen op het gebied van B2C, B2B en B2B2C.
Het rapport onderscheidt Episerver vanwege de volledigheid in de visie en het vermogen deze visie uit te voeren. Episerver investeerde afgelopen jaar aanzienlijk in digitale commerce-mogelijkheden. Zo introduceerde Episerver multi-channel campagnebeheer, personalisatie gebaseerd op machine-learning en voorspellende analyses. Verder stelt de verbeterde Episerver Digital Experience Cloud™ marketeers nog beter in staat te anticiperen op klantgedrag en -intentie, waarna automatisch ingespeeld kan worden op de digitale commerce-ervaring.
“Dat Gartner ons wederom erkenning geeft voor digital commerce, onderschrijft de kracht van het uniforme en gecombineerde commerce en content-platform dat we bieden voor ambitieuze merken en lenige organisaties,” zegt James Norwood, executive vice president strategie en CMO bij Episerver. “Als enige Challenger in het Magic Quadrant mogen we er van uitgaan dat ons commerce-platform, dat op Microsoft .NET is gebaseerd en eigen web content management (WCM)-mogelijkheden biedt, zich in een unieke situatie bevindt om middelgrote tot grote B2B- en B2C-ondernemingen te helpen groeien door het toepassen van digital commerce op basis van ervaringen en gedrag.”
De Episerver Digital Experience Cloud helpt organisaties met het opzetten, onderhouden en personaliseren van digitale commerce-ervaringen. Functionaliteit voor slimme personalisatie en om klantgedrag op een website te volgen zijn daarbij onderscheidend. Via de Microsoft Azure-cloud kan Digital Experience Cloud ingezet worden in de vorm van platform-as-a-service (PaaS). Een netwerk van meer dan 900 partners ondersteunt de Digital Experience Cloud, begeleidt met elkaar meer dan 8.800 organisaties in dertig landen en draagt daarmee bij aan een wereldwijde multi-channelomzet van 18 miljard dollar, zo’n 16,5 miljard euro.
Gartner’s “Magic Quadrant for Digital Commerce” is kosteloos te downloaden op de website van Episerver.