Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), wereldwijd leider in het onderling verbinden van logistiekintensieve organisaties, maakt bekend dat post- en pakketdienstverlener InterPost de efficiency van zijn inklaringsactiviteiten sterk heeft vergroot door de inzet van Descartes e-Customs™.
“Als pakketdienstverlener is expresslevering een groot deel van ons werk. Dat vereist dat we 24 uur per dag en zeven dagen per week operationeel zijn”, zegt John O’Brien, consultant bij InterPost. “Met de e-Customs-cloudoplossing van Descartes kunnen we leveringen op afstand inklaren in de avonduren, in het weekend en op feestdagen. Dit bespaart tijd en is efficiënt voor ons operationsteam. Het leidt tot kostenbesparingen die we direct aan klanten kunnen doorgeven.”
Descartes e-Customs is een veilige cloudoplossing die verzenders en logistiek dienstverleners helpt bij het op elk gewenst moment aanleveren van data aan de Engelse douane en andere overheidsinstanties. De oplossing biedt tevens aanvullende, modulaire douanebeheermogelijkheden. InterPost gebruikt ook de Descartes e-Customs Enhanced Temporary Storage Facility- (ETSF) en de New Computerised Transit System-compliancemodules (NCTS).
“We helpen InterPost graag bij het verbeteren van de operationele prestaties en het verbeteren van de klantenservice”, zegt Pól Sweeney, Vice-President of Sales & Business Management van Descartes UK. “Descartes e-Customs is ontwikkeld om bedrijven van iedere omvang die moeten voldoen aan internationale eisen, te voorzien van een douaneoplossing die makkelijk in het gebruik, schaalbaar en altijd toegankelijk is.”