De Continuïteitsregeling is afgelopen vrijdag 10 maart live gezet. Dit werd gevierd met geïnteresseerden in restaurant Zuiver in Utrecht. Tijdens de bijeenkomst werd de werking van de Continuïteitsregeling toegelicht en werd verteld hoe dit juridisch in elkaar zit.
De Continuïteitsregeling is een overeenkomst tussen een ICT-dienstverlener en zijn toeleveranciers en/of partners. De regeling is bedoeld om de klant meer zekerheid te bieden in het geval van een faillissement van de ICT-dienstverlener. Door deze overeenkomst kan de ICT-dienstverlening aan de klant, zoals Hosting, Serverbeheer en Standaard Software, namelijk nog drie maanden worden voortgezet, nadat de ICT-dienstverlener failliet is.
De behoefte van de eindklant heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de Continuïteitsregeling. De klant ziet steeds zelfs de grootste bedrijven omvallen en zoekt daarom naar een bedrijf dat iets heeft ingeregeld om continuïteit te kunnen bieden. Deelnemers van brancheorganisatie ICTWaarborg legden daarom de vraag bij de organisatie neer of er een oplossing kon komen waarmee zij dit aan hun klanten kunnen bieden. Het antwoord dat ICTWaarborg hierop heeft gegeven, is de Continuïteitsregeling.