Datto, marktleider op het gebied van complete databeschermingsoplossingen voor bedrijven overal ter wereld, kondigt een nieuw Global Partner Program aan. Datto is een organisatie die uitsluitend via partners verkoopt en stelt Managed Service Providers dan ook centraal. Met meer dan zesduizend partners wereldwijd vertrouwde Datto voor het creëren van een nieuw programma op de feedback van het MSP-ecosysteem. Het Datto Global Partner Program is ontworpen om de zakelijke groei van partners te stimuleren via enablement-programma’s die zich focussen op sales en marketing, met als doel om op het gebied van training, bijscholing en resources meer te investeren in de MSP-gemeenschap.
Het nieuwe programma bouwt voort op het voorgaande, bekroonde Datto-partnerprogramma en bestaat naast businessplanning, commerciële en technische bijscholing, verbeterde trainingen en de introductie van best practices, nu ook uit Datto’s oplossingen voor business continuity, disaster recovery en managed networking. Het Datto Global Partner Program omvat vier partnerniveaus: Business, Professional, Enterprise en Blue.
Een aantal highlights van het programma
• MarketNow: een marketing automation-platform voor niet-marketeers met kant-en-klare promotiecampagnes, op maat te maken marketingmateriaal voorzien van beide merknamen, en gestroomlijnde social-mediacontent om op het juiste moment en met de juiste boodschap met klanten en prospects te communiceren voor verdere groei.
• Benchmark Analysis: partners hebben de mogelijkheid om hun bedrijf te vergelijken met nieuwe onderzoeken en benchmarks van Datto’s best presterende partners. Zo bepalen ze kansen op het gebied van groei en training in samenwerking met hun Datto-accountmanagers.
• Not for Resale (NFR) Program: Datto’s NFR Program voorziet partners van speciale kortingsprogramma’s voor intern gebruik of demo’s. Deze materialen ondersteunen de partners bij het uitvoeren van livedemonstraties voor klanten. Partners zijn nu in staat om één NFR-device per productgroep te ontvangen om zelf uit te proberen.
• Advanced Sales Tactics Training: deze nieuwe cursus richt zich op de voordelen en mogelijkheden van het overstappen naar een hoger marktsegment en biedt unieke verkoopstrategieën voor organisaties die zich in de middenmarkt bevinden.
“Dit nieuwe programma stelt ons in staat om nauwer met onze partners samen te werken en ze te voorzien van de tools en middelen die ze nodig hebben om successen te boeken. Daarnaast motiveren we ze door middel van compleet nieuwe voordelen”, zegt Andrew Stuart, Managing Director Datto EMEA. “De Benelux-markt biedt voor ons en onze partners een enorm groeipotentieel. Het is dan ook essentieel dat we een partnerprogramma opstellen, dat aan deze behoefte voldoet. We blijven onze partners ondersteunen in hun groei en succes.”