Online boodschappen doen maakt een groei door van 32 procent sinds de start van de coronacrisis. De groei wordt ook gemerkt door het grootste on-demand boodschappenplatform van Nederland. Boodschapjes.com wil consumenten helpen veilig boodschappen te doen. Vooral willen zij bijdragen aan het voorkomen van een tweede golf van het coronavirus. Daarom sturen zij deze week een gratis mondkapje naar mensen met minder dan drie winkels in hun postcode. Ondernemer Lucy Eind van Boodschapjes.com vertelt: “Ik begrijp de zorgen over een tweede golf die er mogelijk aankomt, en dat mondkapjes verplicht worden in enkele drukke winkelgebieden. Iedereen moet toch zijn boodschappen kunnen doen. Het beschikbaar stellen van herbruikbare mondkapjes is onze manier om hier een duurzame bijdrage mee te leveren, wanneer online bestellen niet mogelijk is.”
Online boodschappen van lokale winkeliers
Onderneemster Lucy Eind is oprichter en eigenaar van online platform Boodschapjes.com waar klanten online boodschappen kunnen bestellen bij lokale winkels. De boodschappen worden vervolgens door de winkelier thuisbezorgd. Klanten in een postcodegebied met minder dan drie aangesloten winkels, krijgen een gratis mondkapje om te zorgen dat ze alsnog veilig boodschappen kunnen doen. “Als platform investeren we graag in het uitdelen van gratis mondkapjes. Klanten hebben daar veel aan”, zegt Lucy Eind. “Uiteraard ontvangen klanten een berichtje zodra er in hun postcode wel lokale winkeliers actief zijn waar ze online kunnen bestellen.”
Over Boodschapjes.com
Boodschapjes.com is een online platform waar consumenten met lokale winkeliers in contact worden gebracht. Via het platform kunnen consumenten online boodschappen bestellen, die door de winkelier worden uitgeleverd. Winkeliers hebben zelf de regie in handen en kunnen naar wens bezorgkosten, bezorgtijden, levergebieden en minimale orderbedragen instellen. Tijdens de coronacrisis is het platform kosteloos te gebruiken voor gedupeerde winkeliers.