Vereenvoudigd en veiliger beheer van iPads en iPhones met iOS 11 voor supportprofessionals
Bomgar, leider in enterprise-oplossingen voor secure access, introduceert nieuwe veilige software voor schermdeling met Apple iOS devices. Supportteams kunnen nu vanaf hun pc of mobiele apparaat de inhoud van het scherm van elke iPhone of iPad van eindgebruikers raadplegen. Hiermee voorziet de oplossing in de toenemende vraag naar ondersteuning voor iOS-apparatuur. Tegelijkertijd zijn de privacy en compliance verbeterd, doordat beveiligingsfunctionaliteiten zijn gecombineerd met de mogelijkheden voor mobiele ondersteuning. De nieuwe functionaliteit is per direct verkrijgbaar voor apparaten met iOS 11 en de laatste versie van de Bomgar iOS Customer Client-app.
Privacy en compliancy met remote access
De organisatie maakt gebruik van de nieuwe functionaliteit in iOS 11 voor het opnemen en uitzenden van scherminformatie. Nadat een eindgebruiker de app van Bomgar heeft gedownload via de App Store en begint met uitzenden, kan een supportmedewerker met Bomgar Remote Support de volledige inhoud van het scherm zien en met de eindgebruiker chatten. De app biedt aanpasbare schriftelijke overeenkomsten en vraagt de eindgebruiker om toestemming te geven voor het delen van diens scherm voordat de sessie van start gaat. Er wordt ook een volledige audit trail vastgelegd voor elke sessie, inclusief een video-opname. Dit maakt het mogelijk om precies na te gaan wat de technici raadpleegden en welke handelingen de eindgebruiker tijdens de sessie uitvoerde. Deze exclusieve mogelijkheden stellen organisaties in staat om de privacy van hun gebruikers effectiever te beschermen en te voldoen aan de eisen van de wet- en regelgeving, zoals de GDPR.
“Security, privacy en vertrouwen zijn van cruciaal belang tijdens het meekijken op het scherm van eindgebruikers, zeker als je toegang tot hun mobiele apparaat zoekt”, zegt Stuart Facey, VP EMEA bij Bomgar. “Steeds meer werknemers maken gebruik van apparatuur van Apple. Helpdesks worden overspoeld met supportverzoeken voor deze apparaten. Bedrijven moeten voorkomen dat hun supportmedewerkers toegang tot mobiele apparaten zoeken via onbeveiligde of gratis tools voor het delen van schermen. Deze kunnen de deur openzetten naar beveiligingsincidenten en privacy-problemen. Met iOS 11 en de verbeterde app van Bomgar kunnen organisaties een antwoord op dit probleem bieden met de veiligste en meest uitgebreide ondersteuningsmogelijkheden voor mobiele apparaten met iOS en voor Windows-, Mac-, Linux- en Android-systemen.”
Het delen van de volledige scherminhoud op apparaten met iOS 11 is een aanvulling op de geavanceerde mogelijkheden van Bomgar voor ondersteuning op afstand. Bomgar InSight biedt supportprofessionals toegang tot de camera van een iPad of iPhone, zodat ze op afstand problemen met hardwaresystemen en andere fysieke apparaten kunnen oplossen. Zo krijgen ze precies te zien wat de eindgebruiker ziet en kunnen deze tijdens het probleemoplossingsproces begeleiden via chatmogelijkheden en opmerkingen op het scherm.
Meer informatie over schermdeling met iOS-apparaten en andere ondersteuningsmogelijkheden voor het mobiele besturingssysteem van Apple is te vinden op https://www.bomgar.com/remote-support/platforms/apple-ios.
Infosecurity.nl
Bomgar is aanwezig tijdens Infosecurity.nl, standnummer 01.C049.