Barracuda Networks heeft in het eerste kwartaal van boekjaar 2019, dat op 31 mei eindigde, een snelle groei gezien van de verkoop van email-beveiligingsproducten. Dankzij nieuwe producten, innovatie en een groeiende MSP-business wist Barracuda 36 procent meer emailbeveiligingsproducten op jaarbasis te verkopen, vergeleken met een groei van 9 procent in Q1 van boekjaar 2018.
BJ Jenkins, CEO van Barracuda, zegt: “We zien dat steeds meer bedrijven vertrouwen op MSP-partners voor het leveren van diensten op het gebied van beveiliging en gegevensbescherming. Wij richten ons op verdere uitbreiding van ons portfolio en zorgen ervoor dat klanten optimaal rendement te halen uit hun IT-investeringen in cloud- en hybride omgevingen.”
Barracuda heeft onlangs geavanceerde AI-toepassingen toegevoegd aan cloud-connected producten om organisaties te beschermen tegen spearphishing en cyberfraude. Met innovaties op het gebied van AI, gerichte aanvallen, archivering en gegevensbescherming helpt Barracuda klanten de risico’s te beperken en dreigingen te elimineren. Zo biedt de nieuwe Barracuda Sentinel Account Takeover (ATO) de mogelijkheid om interne emailaccounts te herstellen die worden gebruikt om spam of virussen te sturen. Deze oplossing biedt extra bescherming tegen social engineering en dreigingen vanuit de eigen organisatie.
Dankzij de acquisitie van PhishLine is Barracuda de eerste leverancier met een emailbeveiligingsportfolio die ook computer-gebaseerde trainingen biedt. Barracuda biedt klanten een combinatie van gateway security, gegevensbescherming, AI-bescherming tegen doelgerichte aanvallen en bewustwordingstrainingen voor gebruikers, voor complete bescherming tegen emaildreigingen.