2N, internationale marktleider in IP intercom en toegangscontrolesystemen, heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan zijn apparatuur en devices door een upgrade van de OS-software. De verbeteringen ondersteunen flexibel werken en zorgen ervoor dat de devices van 2N gebruikt kunnen worden door slechthorenden.
Een Europees onderzoek van CBRE dat in mei jl. werd gepubliceerd, laat zien dat slechts 6% van de bedrijven momenteel vereist dat werknemers fulltime terugkeren naar kantoor, terwijl 72% zegt dat ze overgaan op een hybride model. Deze veranderingen leiden ertoe dat steeds meer bedrijven de noodzaak van het inzetten van een “traditionele” receptionist heroverwegen.
In antwoord op deze ontwikkelingen biedt 2N’s OS bi-directionele video’s via de 2N® IP Style, de belangrijkste intercom van 2N. Door deze bi-directionele video’s kunnen bezoekers zowel de persoon zien met wie ze praten en vice versa, wat van groot belang is voor bedrijven die besluiten zonder eigen receptie te werken. De receptionist moet hiervoor uiteraard uitgerust zijn met een IP-telefoon met camera.
De bi-directionele video komt daarnaast tegemoet aan de groeiende vraag naar inclusiviteit in apparaatfunctionaliteit, aangezien het slechthorenden in staat stelt te communiceren met behulp van gebarentaal.
De upgrade biedt ook voordelen op het gebied van security, en wel op twee manieren:
Ten eerste zijn de ONVIF-instellingen volledig herzien: 2N-intercoms ondersteunen nu zowel T- als S-profielen. Het S-profiel ondersteunde al basisvideostreaming; het T-profiel maakt geavanceerde videostreaming mogelijk. Dit biedt een reeks nieuwe mogelijkheden, waaronder bewegingsdetectie en sabotage alarmen, alsmede de ondersteuning van bi-directionele audio. Het nieuwe 2N OS verruimt dus de integratiemogelijkheden met beveiligingsapparatuur van derden, wat bedrijven in staat stelt de apparatuur van 2N te koppelen en uit te breiden tot complete beveiligingsoplossingen.
Ten tweede verbetert de 2N OS-upgrade de kwaliteit van de beelden die naar de 2N® Indoor View antwoordunit worden gestuurd. Door de upgrade kunnen gebruikers nu ook inzoomen op de antwoordunit, zodat ze het gezicht van de bezoeker, hun naamplaatje of de ID duidelijker kunnen zien door met twee vingers te knijpen, net als op een smartphone. Bovendien kunnen bezoekers wanneer de bewoner afwezig is, dankzij de upgrade nu ook een videomail achterlaten op de 2N® Indoor View.
Hans van Moorsel, Business Development Manager Nederland bij 2N licht toe: “Wij onderzoeken voortdurend manieren om in te spelen op feedback van onze klanten door onze apparaten nog veiliger en handiger te maken. Producten als de 2N® IP Style en 2N® Indoor View waren al toonaangevend in de branche. Door de functionaliteit voortdurend te verbeteren, zoals we met deze OS-upgrade hebben gedaan, zorgen we ervoor dat ze dat blijven.”