Han Roest
Han Roest is de oprichter en eigenaar van BCPI (2004). Hij is registeraccountant en register IT auditor met meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van business continuity planning, informatiebeveiliging, risk management en IT auditing.
Tot 2004 was hij partner in de Enterprise Risk Services praktijk van Deloitte Nederland.
Han heeft in die tijd vele tientallen BCM projecten uitgevoerd en continuïteitsplannen ontwikkeld voor hoofdkantoren, distributiecentra, fabrieken en datacenters van ondermeer Jumbo Supermarkten, OV Chipkaart, ASML, CAK, ANWB, Kerncentrale Borssele, Rijkswaterstaat, Independer, Insinger, SBM Offshore, Rabobank, Univé, Unigarant, CZ, Allianz en vele andere middelgrote en grote bedrijven en overheidsorganisaties.
Hij was jarenlang docent in het keuze vak Business Continuity Management aan de postdoctorale EDP audit opleiding van de Erasmus universiteit.
BCPI
BCPI is de ontwikkelaar en beheerder van de BCPI - Business Continuity Management methodiek.
Deze methodiek nu al meer dan 10 jaar lang dagelijks succesvol toegepast en beproefd bij vele verschillende organisaties en staat bekend om de zeer hoge inhoudelijke kwaliteit van plannen en maatregelen. Organisaties die de methodiek hanteren scoren hoog in audits en certificeringen.
De hoge kwaliteit wordt in essentie gerealiseerd door maximaal gebruik van kennis van eigen medewerkers en service providers. Die kennis wordt met software op inventieve wijze geïntegreerd.
Hierdoor ontstaan de beste analyses en plannen en kunnen organisaties zeer kosteneffectieve continuïteitsvoorzieningen realiseren.
De methodiek wil organisaties zo snel mogelijk self supporting maken in het beheer en onderhoud van plannen en maatregelen. De ondersteunende software maakt dit mogelijk.
De software is ook inzetbaar tijdens echte calamiteiten en ondersteunt dan het crisis management disaster recovery management met heldere en inhoudelijke runbooks.
De software maakt het tenslotte mogelijk om het analysewerk van business continuity management te hergebruiken voor security management, service level management, risk management en operational audit en vice versa.
Het feit dat de collega’s met die verschillende aandachtsgebieden kennis en capaciteit kunnen delen
kan de efficiency van de beheerprocessen sterk verhogen en tegelijkertijd ook de kwaliteit van ieders plannen en de kosteneffectiviteit van maatregelen sterk verbeteren.
Zie voor meer informatie ook www.bcpi.eu