De gemeente Tilburg schaft het eMaxx-zaaksysteem van Exxellence uit Hengelo aan. Er deden drie bedrijven mee aan de aanbesteding die in september 2011 werd uitgeschreven. Naar verwachting is de eerste fase van de implementatie voor de zomer afgerond. Tilburg is voor Exxellence na Utrecht en Almere de derde klant uit de top tien van grootste gemeenten van Nederland.
Tilburg wilde via de aanbesteding een zaaksysteem inclusief klantcontactsysteem aanschaffen. Volgens de Brabantse gemeente levert Exxellence voor de vastgestelde prijs de meeste functionaliteit. De gebruikersgroep beoordeelde het eMaxx-systeem als beste zaaksysteem.
De gemeente wil door middel van het zaakgericht werken de bedrijfsvoering en de dienstverlening aan klanten verbeteren. Het eMaxx-zaaksysteem moet zorgen voor het stroomlijnen van alle processen Zo moet elke klant plaats- en tijdsonafhankelijk zaken kunnen doen met de gemeente.
In 2010 besloot Exxellence Group zich toe te leggen op het eMaxx-zaaksysteem. Inmiddels hebben diverse gemeenten gekozen voor deze oplossing, waaronder Utrecht, Schiedam en Leeuwarden. Begin 2012 verloor het bedrijf in de eindronde de beladen Dimpact-aanbesteding voor gemeentelijke front- en midofficesoftware op punten van Atos. De dienstverlener is inmiddels drie proefprojecten gestart.
Belachelijk, dat dit niet centraal geregeld en gestandaardizeerd kan worden vanuit “De politieke poppenkast op Het Binnenhof”! Wel lekker met zijn allen in het Katshuis belangrijk lopen doen over bezuiningen, en dit soort acties doorlaten gaan..prrffttt, wat een amateurs.
Waarom de zaken meteen goed aanpakken en:
– 1 gemeentelijke zaak-systeem
– 1 soort klantencontakt systeem
voor alle gemeentes gelijk en landelijk gekoppeld.
Of nog beter en efficienter beter nog .. alle gemeentediensten lekker centraal geregeld in het “E-overheids-cloud-diensten-centrum”.