Het snelgroeiende stemmenplatform VoiceCowboys uit Amsterdam meldt vandaag dat de vraag naar Engelse voice-overs flink in de lift zit. Het online 2.0 boekingsplatform baseert zich hierbij op de eigen cijfers over de eerste twee kwartalen van 2018.
VoiceCowboys is sinds 2016 actief op de Nederlandse stemmenmarkt, en timmert sindsdien aardig aan de weg. Het voice-over bedrijf geeft sinds januari opdrachtgevers de mogelijkheid om een Engelse voice-over te boeken, en het Amsterdamse platform constateert tevreden dat hiermee direct in een behoefte wordt voorzien.
Groei bedrijfsfilm voice-overs
De markt voor bedrijfsfilms en webvideo’s groeit onstuimig. Steeds meer bedrijven willen hun online zichtbaarheid vergroten en doet dit doormiddel van webvideo’s. Deze worden gepubliceerd via de eigen media kanalen, of via ingekochte videoruimte op de sociale media. De video’s worden gemonteerd door zowel interne en externe video-editors, die op hun beurt vaak weer een beroep doen op de service van VoiceCowboys.
Betaalbare voice-over tarieven
Aangezien veel bedrijven inmiddels grensoverschrijdend opereren worden meestal direct twee versies van een video gemaakt: één voor de lokale Nederlandse markt, en één voor de rest van Europa. In veel gevallen dan voorzien van een Engelse voice-over. Voor de voice-over tarieven hoeft men het niet te laten: een Engelse stemacteur hanteert dezelfde tarieven (rond de €200) als zijn Nederlandse collega-stem.
Kwalitatieve voice-over casting
Bij de casting van een Engelse stemmen gaat men op dezelfde wijze te werk als bij het scouten van een Nederlandse voice-over. Het stemmenbureau brengt eerst eerder ingesproken werk in kaart, laat (proef)teksten inspreken, en bij een veelbelovend resultaat wordt vervolgens de stem toegevoegd aan het bestand van VoiceCowboys. Door de selectie zeer precies te blijven doen zegt het voice-over bedrijf de hoge kwaliteit ook in de toekomst te kunnen garanderen.