Wereldwijde end-to-end visibility voor flexibiliteit en kostenverlaging in supply chain
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, kondigt nieuwe Ocean- en Parcel-trackingmogelijkheden in haar platform aan, waarmee ondernemingen wereldwijd end-to-end inzicht in hun toeleveringsketens hebben.
Grote retailers en fabrikanten als Faurecia, Kingfisher Group, Leroy Merlin, en Saint-Gobain hebben via Shippeo real-time tracking van hun LTL- en FTL-wegtransport. “Wij willen bedrijven end-to-end inzicht geven in hun toeleveringsketens, zodat ze snel problemen kunnen identificeren en kostenefficiënt actie kunnen nemen om de impact ervan te beperken”, zegt Lucien Besse, COO en medeoprichter van Shippeo.
Met Shippeo Ocean Tracking kunnen bedrijven goederen uit het buitenland volgen. Via AIS-tracking maakt Shippeo het mogelijk om alle goederen die door waterwegen, langs kustlijnen en over oceanen gaan, real-time te monitoren. Shippeo werkt er tevens aan om als eerste in Europa de haven- en terminalbewaking te integreren. Zo kunnen bedrijven hun wegtransportactiviteiten perfect plannen en arriveren vlak nadat de goederen klaar staan om de haven te verlaten.
Met Shippeo Parcel Tracking kunnen bedrijven ook zicht krijgen op het laatste deel van de logistieke keten, zodat ze proactief kunnen communiceren met hun eindklanten en de klanttevredenheid toeneemt. Shippeo biedt gebruikers een real-time status en diverse geautomatiseerde meldingen, bijvoorbeeld op het moment dat een pakket is opgehaald en wanneer het is afgeleverd.
Lucien Besse: “Wij zien dat end-to-end zichtbaarheid van de supply chain een topprioriteit is voor alle grote ondernemingen. Via de Ocean & Parcel Tracking kunnen bedrijven nu elke stap van hun leveringen volgen, vanaf leverancier tot en met levering aan de eindklant.”