De manier waarop bedrijven zaken doen maakt dankzij de digitale revolutie een ingrijpende transformatie door. Zij zijn meer dan ooit onderdeel van een uitgebreid ecosysteem waar ook hun medewerkers, partners, leveranciers en klanten deel van uitmaken. Dit vaagt om een communicatie-oplossing waarmee zij naadloos kunnen samenwerken, liefst op dezelfde intuïtieve manier als hun medewerkers dat onderling, en in hun privé-situatie, al gewend zijn te doen.
De digitalisering van de wereld gaat in een razend tempo. Tot 2017 groeit het mobiele dataverkeer bijvoorbeeld met 66 procent per jaar. In dat jaar wordt naar verwachting een op de vijf tablets zakelijk gebruikt en bestaat twee derde van het dataverkeer wereldwijd uit video. Dit heeft grote gevolgen voor de manier waarop organisaties communiceren.
De manier waarop mensen samenwerken zal dus volledig veranderen. Iedereen, van consumenten tot de overheid en van partners tot toeleveranciers, krijgt een ander bereikbaarheidsmodel. Zij worden steeds flexibeler in hun bereikbaarheid, en kiezen zelf de momenten waarop zij communiceren. De afgelopen jaren zijn social media daarom een onlosmakelijk onderdeel geworden van de communicatie tussen mensen.
Samenwerken
Medewerkers, en zeker die van de jongere generatie, werken onafhankelijk van plaats, van tijd en van device. Ze werken daarbij met veel andere mensen samen, ook buiten de eigen organisatie. Het aantal communicatiekanalen neemt toe, en het is voor bedrijven zaak de interactie met klanten, medewerkers en partners via al die kanalen te faciliteren. Bedrijven hebben dus behoefte aan technologie die de nieuwe manier van werken van de nieuwe generatie ondersteunt.
Daar komt bij dat klanten steeds meer eisen van organisaties. Ze accepteren onnodige dialogen niet meer, hebben geen geduld een voicemail in te spreken en willen niet steeds doorverbonden worden. Ze willen direct contact met de juiste persoon in een organisatie. Dat vraagt om technologie die klantvriendelijker werken mogelijk maakt.
Business
De vraag naar die technologie ontstaat bij de business. Want uiteindelijk gaat het niet om communicatie, maar om productiviteit. Bedrijven willen hun medewerkers in staat stellen hun werk zo goed mogelijk te doen. Organisaties die veranderingen zien aankomen voordat ze werkelijkheid zijn, zetten concurrenten op achterstand. Met inzet van nieuwe technologie spelen ze razendsnel in op nieuwe markten. Innovatie, flexibiliteit en samenwerking zijn voorwaarde voor hun succes.
Skype for Business ondersteunt de manier van werken van de nieuwe generatie, en maakt efficiënte communicatie met alle partijen in hun ecosysteem mogelijk. Skype for Business verhoogt de productiviteit, met name van medewerkers in kennisintensieve organisaties en bedrijven die werken via het nieuwe mobiele werken, en die samenwerken in een ecosysteem van bedrijven.
Strategie
Skype for Business past perfect in een strategie rond Het Nieuwe Werken, met alle voordelen van dien: minder reistijd, meer tevreden medewerkers, efficiënter gebruik van kantoorruimte. Dankzij Skype for Business wordt het makkelijk om met meerdere partijen, zowel binnen als buiten de organisatie, te vergaderen alsof je bij elkaar in één ruimte zit. Mensen buiten de organisatie hoeven niet eens te beschikken over Skype for Business. Natuurlijk gaat niets boven face to face contact maar dankzij Skype for Business is dat minder vaak nodig.
Lees alles over deze trends in het whitepaper Slimmer samenwerken met Skype for Business