Adobe Flash staat op het punt van omvallen. Zeker nu Google heeft besloten om het ook in de ban te doen voor zijn ads-netwerk DoubleClick. Het is echter de vraag of deze actie van de softwarereus de telloorgang van Flash versnelt.
Toch is dit een nieuwe nagel aan de doodskist voor Flash. De ads-ban van Google gaat zelfs voor de zomer al deels in. Per 30 juni dit jaar kunnen display-ads die zijn gemaakt in Flash niet langer worden ge-upload naar Google’s AdWords en DoubleClick Digital Marketing, kondigt het bedrijf aan. Vervolgens mogen Flash-ads vanaf 2 januari niet meer draaien op die veelgebruikte ads-systemen van Google. Zicht op het einde van Flash, en dan binnen twee jaar al? Of is het commerciële ‘wishfull thinking’ en blijft Flash nog jaren dienst doen? Wat vind jij?
…de vraag is niet: “wat vind jij”?
Ik denk eerder: “wat zou je doen als je onderdeel van de directie (strateeg(!)) van Adobe bent?”
Persoonlijk denk ik dat geen mens Adobe (in zijn geheel) gaat missen en zeker Flash niet (HTML5).
Voor Adobe alternatieve genoeg – ga daar maar eens aan staan!
Wil me natuurlijk nergens mee bemoeien. Maar vind het onderwerp wel een punt van Discussie, zoals het onderwerp behelst. Kortom beste mensen, wat te doen met Adobe, in dit geval Flash – is er ook banenverlies – hoe vangen ze het op, enz?
Kent iemand hier nog de ‘geschiedenis’ van Ashton Tate?