Het Amsterdamse Hotelchamp heeft opnieuw investeringskapitaal opgehaald. Een groep private investeerders steekt 2,25 miljoen euro in het jonge bedrijf, bovenop de 1,75 miljoen euro die vorig jaar augustus werd verstrekt. Hotelchamp biedt software aan waarmee hoteliers boekingen via hun eigen website kunnen genereren.
Het extra kapitaal (‘seed funding’) is om te investeren in technologie, met name kunstmatige intelligentie, en in de uitbreiding van het bedrijf. Tot de groep informele investeerders behoren partijen die een jaar geleden al instapten en nieuwe namen. Een bestaande investeerder, die opnieuw mee doet, is Ronald Hans (medeoprichter Wetransfer); nieuw zijn onder andere Phillippe de Knijff en Jolanda Degen van Worldticketcenter.
Hotelchamp biedt zogeheten persuasie-marketingsoftware om directe boekingen te stimuleren. Met behulp van geavanceerde trigger- en analysetools moeten de bezoekers van een website van een hotel overtuigd worden om daar te boeken in plaats van bij de grote boekingsites.
Het in 2015 opgerichte bedrijf heeft vestigingen in Amsterdam, Groningen en Berlijn. Er werken zo’n vijftig man bij de startup. en het zocht extra kapitaal om internationaal het klantenbestand uit te breiden. Hotelchamp claimt dat al zo’n duizend hotels zijn software gebruikt, waaronder Meininger Hotel Group, Palazzo Versace, The Mandeville en Apex Hotels.
Lees ook: Start IT: Hotelchamp personaliseert hotelboekingen