Hewlett Packard Enterprise (HPE) breidt zijn partnerprogramma's uit. Het gaat hierbij om de integratie van competenties om partners te helpen om een groter marktaandeel te behalen en een vernieuwd Partner Ready Networking Program en Partner Ready Service Provider Program. Dit maakte de onderneming bekend tijdens de Global Partner Conference in Boston.
De nieuwe partnerprogramma’s zijn volgens HPE een directe reactie op het veranderende it-channel landschap, waarbij led-technologie een steeds grotere rol inneemt. ‘HPE is een channelgedreven organisatie waarbij we altijd zoeken naar innovatieve oplossingen om groei voor onszelf en onze partners te realiseren’, aldus ceo Meg Whitman.
Op dezelfde conferentie maakte zusterbedrijf HPInc. ook bekend het partnerprogramma aan te passen.
Channel competenties
De Amerikaanse firma introduceert ‘channel competenties’ om partners te motiveren om hun sales op specifieke terreinen te vergroten. In totaal worden er elf competenties gelanceerd. Het gaat hierbij om applicatieontwikkeling en transformatie, it automatisering, risicomanagement, incident recovery, cybersecurity, data discovery, data management infrastuctuur, data analytics en business insight, intelligente werkplekken, digitale samenwerking en campus mobility.
Eén networkprogramma
Het vernieuwde HPE Partner Ready for Networking Program combineert elementen uit het Aruba PartnerEdge en HPE Networking channel. HPE kocht Aruba Networks in 2015 en tot nu toe bestonden er twee verschillende partnerprogramma’s. Deze afzonderlijke programma’s verdwijnen en worden geïntegreerd in één netwerkprogramma.
In het nieuwe programma wordt extra aandacht besteed aan serviceproviders die HPE-technologie gebruiken. Het gaat hierbij onder meer om partnertraining en -educatie en certificering voor serviceproviders. Dit laatste dient om aanvullende differentiatie in de markt mogelijk te maken.
Voor de technologische partners heeft HPE het ‘Partner Ready for Technology Partners Program’ opgefrist om het voor onafhankelijke software- en hardwareverkopers makkelijker te maken om productintegratie samen met HPE vorm te geven. ‘Dit programma biedt de juiste tools, processen en bronnen om oplossingen te vinden die onze gezamenlijke klanten willen’, aldus de Amerikanen.
Marketing
Ook op het gebied van marketing zijn er veel nieuwe ontwikkelingen. Zo zijn er extra on-demand marketingtools beschikbaar voor zowel traditionele als nieuwe mediamarketing. Hierbij hoort onder andere een social media center en marketingtraining.
Behalve het partnerprogramma, worden ten slotte ook bestaande productpakketten uitgebreid. Hyperconverged 380 heeft bijvoorbeeld een update gekregen en de nieuwe HPE Docker ready server is nu voor het verkoopkanaal beschikbaar.