Ict-netwerkorganisatie The Future Group (TFG) is met een nieuwe beveiligingsmaatschap gestart. TFG Security gaat zich specifiek richten op zaken als securityarchitectuur, softwaresecurity, netwerksecurity en informatiebeveiligingsbeleid. De nieuwe maatschap volgt op de regelmatige ophef in de media over datalekken en opkomende wet en regelgeving waardoor klanten steeds vatbaarder worden voor reputatieschade.
TFG verwacht dat medio 2015 de maatschap is doorgegroeid naar 25 securityspecialisten. De omzet in het securitydomein zal dan uitkomen op circa 6 procent van het totaal van de groep. Deze is nu begroot op 22 miljoen euro. Het starten van TFG Security betekent volgens operationeel directeur Ruud Verhagen een logische aanvulling op het inhoudelijke TFG-dienstenpakket en -expertisenetwerk. ‘De groeistrategie van TFG is er op gericht om door diversificatie van maatschappen voorop te blijven lopen in technologie en onze bestaande klanten zo optimaal mogelijk te blijven bedienen. Autonome groei wordt gerealiseerd doordat vanuit bestaande maatschappen weer nieuwe maatschappen ontstaan. We zien een grote verscheidenheid aan specialisaties binnen it-security en achten de tijd rijp om deze dienstverlening onder te brengen in een aparte maatschap.’
‘De toenemende media-aandacht voor beveiligingsincidenten maakt dat het bedrijfsleven it-security eindelijk serieus gaat nemen’, vult Jeroen Bijen, information security architect bij The Future Group, aan. ‘Denk alleen al aan reputatieschade, de wet op de privacy en aansprakelijkheidsrisico’s die kleven aan het niet adequaat op orde hebben van informatiebeveiliging. Het veilig afleveren van data, producten of diensten zal steeds meer bepalend zijn voor het doen slagen van een businessmodel. Potentiële klanten gaan it-security steeds meer als fundamentele voorwaarde beschouwen voordat er zaken wordt gedaan.’
Mobile en big data
Naast security investeert TFG ook in nieuwe activiteiten en technologie op het gebied van mobile en big data. Hiermee speelt de organisatie in op relevante marktontwikkelingen zoals de explosieve toename van de nieuwe generatie gebruikers van tablets en smartphones en de steeds grotere verwevenheid van consumenten en bedrijfs-ict.
‘Nu klantervaring topprioriteit heeft zal steeds meer big data vanuit marketingdoeleinden worden toegepast’, meent Arjan van Rooijen, chief evangelist bij crm-leverancier SDL. ‘Met name voor de omni-channel klantervaring en het optimaliseren hiervan. Dit bevestigt de noodzaak voor een gedegen securityarchitectuur en bijhorende informatiebeveiligingsbeleid van deze bedrijven ten behoeve van hun klanten. De stap die TFG zet om zijn securityexpertise te bundelen sluit aan bij deze noodzaak en zal zeker bijdragen aan de eisen van securitystrategieën.’
Infosecurity.nl
Ook geïnteresseerd in informatiebeveiliging? Kom dan op 29 en 30 oktober 2014 gratis naar de InfoSecurity in de Jaarbeurs in Utrecht. Voor meer informatie en inschrijven ga ja naar http://www.infosecurity.nl.