Ict-beveiligings- en netwerkintegrator SecureLink versterkt zich op de Nederlandse markt. Het bedrijf zegt een overname te hebben gedaan, maar geeft pas de naam vrij wanneer de deal helemaal rond is. De Belgisch/Nederlandse dienstverlener, waar zo'n honderd man werken, haalde onlangs een nieuwe investeerder aan boord, de Belgisch-Luxemburgse investeringsmaatschappij Indufin. Met het aangetrokken kapitaal wil SecureLink in de Benelux extra personeel aantrekken en acquisities doen.
Eerder in januari maakte het bedrijf bekend dat investeringsmaatschappij Indufin een belang van 40 procent neemt in de SecureLink Group N.V. De rest van de aandelen van de holding is in handen van de Belgische vestiging (SecureLink N.V.) en de Nederlandse vestiging (SecureLink Nederland B.V.). In 2008 ontving de ict-beveiligings- en netwerkintegrator al financiële steun van het Nederlandse Mamadoo Ventures.
Marco Barkmeijer, directeur van SecureLink Nederland uit Sliedrecht, geeft aan dat het bedrijf samen met Indufin een groeiplan voor de komende jaren heeft uitgestippeld. De Benelux blijft het speelterrein omdat daar volgens Barkmeijer nog voldoende groei te realiseren valt. De pijlen zijn bijvoorbeeld gericht op Luxemburg maar ook de Nederlandse markt biedt volop kansen, stelt hij. ‘Sinds 2003 zijn we snel gegroeid, maar nu willen we de groei versneld doorzetten. Dat willen we doen door meer mensen aan te nemen of op een doordachte manier gerichte overnames te plegen. We verkeren momenteel met de eerste overname in een afrondende fase.’
Marktaandeel vergroten
Volgens Barkmeijer is er op de markt van ict-beveiliging, netwerkintegratie en -onderhoud nog een hoop te winnen. Er is een beperkt aantal partijen actief. Naast SecureLink zijn dat Motiv, Onsight en een aantal kleine partijen. Van de grote dienstverleners probeert KPN hier ook een voet tussen de deur te krijgen. ‘Wat je ziet is dat er veel beveiligingssoftware- en netwerkleveranciers actief zijn maar weinig partijen die een resultaatverplichting nemen op het op te leveren project. Veel fabrikanten bieden een ‘one point solution’; wij bouwen met behulp van verschillende producten een integrale oplossing.’