De gemeente Tilburg heeft voor nieuwe hardware voor haar front- en backcoffice raamovereenkomsten gesloten met SCC, i3 Groep, Imtech, Infotheek en Scholten Awater. De looptijd van de contracten is drie jaar, met een optionele verlenging van twee maal een jaar. De aanbesteding heeft een contractwaarde van een paar miljoen euro. Naar verwachting worden jaarlijks zevenhonderd desktops, honderdvijftig portables en driehonderd beeldschermen vervangen, plus wat randapparatuur.
De Europese aanbesteding voor de levering van werkplekken bestond uit twee percelen: een voor de aanschaf van apparatuur en randapparatuur op centraal niveau en een voor de aanschaf op decentraal niveau. Vervanging van het huidige hardwarepark vindt plaats op basis van een vervangingsplan waarbij de gemiddelde afschrijving van de apparatuur 3,5 jaar bedraagt. Naar verwachting worden jaarlijks zevenhonderd desktops, honderdvijftig portables en driehonderd beeldschermen vervangen, en een beperkt aantal printers, scanners en overige producten (zoals videokaarten, externe harddisks, externe dvd-writers, cardreaders, muizen, en ergonomische spullen, waaronder toetsenborden.
De winnaars van het eerste perceel zijn SCC, i3 Groep en Imtech. Die van het tweede perceel zijn SCC, Infotheek en Scholten Awater. De contractwaarde van het tweede perceel is 1,6 miljoen euro; die van het eerste perceel is niet bekend gemaakt.