De Raad voor Rechtsbijstand heeft het lopende contract met Cegeka met twee jaar verlengd tot 2018. Het contract omvat de outsourcing van de datacenterinfrastructuur en het technisch beheer op de applicaties van de Raad. Het contract wordt mogelijk uitgebreid met de uitbesteding van de eerstelijns service desk.
Volgens de plannen die er nu liggen moet vanaf 1 januari 2017 ook de eerstelijns servicedesk bij Cegeka ondergebracht worden. William van der Velden, Hoofd Beheer IM bij de Raad: ‘Als Cegeka zelf de meldingen ook afhandelt, begrijpen ze nog beter wat er speelt en kunnen ze daarop anticiperen. We verwachten dat we de stabiliteit en betrouwbaarheid van onze ict-omgeving daarmee naar een nog hoger plan kunnen brengen.’
Cegeka wordt naast de dagelijkse dienstverlening ook betrokken bij de innovatie van de Raad op het vlak van ict. Er is maandelijks overleg waarin de ict-dienstverlener met de Raad kijkt naar ict-verbeteringen op de korte en de lange termijn. De dienstverlener werkt ook nauw samen met twee ict-dienstverleners waar de Raad voor de Rechtsbijstand het functioneel applicatiebeheer en de werkplek aan heeft uitbesteed. Van der Velden: ‘Ook die samenwerking verloopt op een professionele manier. Wij kunnen ons volledig focussen op onze rol als regievoerder en laten de operatie over aan onze leveranciers.’
Veenendaal en Eindhoven
Het van origine Belgische ict-bedrijf Cegeka stelt naar eigen zeggen zo’n 3600 mensen te werk . In 2015 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 369 miljoen euro, een groei van 31 procent ten opzichte van 2014.
De dienstverlener heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije en Tsjechië en levert diensten aan klanten in heel Europa. Het bedrijf huisvest ict van zijn klanten in de eigen datacenters in Hasselt (België) en Geleen (Nederland). In Nederland heeft Cegeka vestigingen in Veenendaal en Eindhoven.