RWE IT heeft T-Systems opdracht gegeven om het werkplekbeheer voor de RWE-groep te verzorgen. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar. Onder de dienstverlening valt de gebruikersondersteuning ter plekke en een centrale servicedesk. Vanaf februari 2014 gaat T-Systems de ondersteuning verzorgen voor veertigduizend RWE-desktops in Europa. Het Duitse energieconcern wil met uitbesteding de operationele kosten op werkplekbeheer met 30 procent verlagen. Het is nog onduidelijk of deze deal ook betrekking heeft op het Nederlandse onderdeel Essent.
‘We willen moderniseren en ons werkplekbeheer standaardiseren. Dit reduceert kosten en levert ons meer flexibiliteit bij onze toekomstige ‘business development’-activiteiten’, zegt Michael Neff, chief information officer van de RWE-groep. Hij verwacht met de ervaring van T-Systems deze doelstellingen te kunnen realiseren.
RWE IT GmbH (omzet 663 miljoen euro) is de interne it-dienstverlener van de RWE-groep. Er werken ongeveer 2600 mensen op verschillende locaties in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Slowakije, Polen, Tsjechië en Hongarije.
Noch de voorlichters van RWE en Essent noch die van T-Systems waren in staat om in te gaan op de vraag of dit grote uitbestedingscontract ook voor de Nederlandse activiteiten, in het bijzonder Essent, geldt.