De Brits/Nederlandse multinational Unilever, producent van zeep- en voedingsmiddelen, verlengt het outsourcingcontract met ict-dienstverlener BT met drie jaar. Naast het leveren van een volledig geïntegreerd netwerk voor spraak-, data-, video- en mobiliteitsdiensten aan de 173.000 medewerkers van Unilever in bijna honderd landen, levert BT ook diensten ter bevordering van samenwerking, zoals audioconferencing en videoconferencing.
Dit is de derde keer dat het contract wordt verlengd sinds de start van de samenwerking in november 2002. Het eerste contract werd voor zeven jaar afgesloten en vertegenwoordigde een waarde van één miljard euro. Het tweede contract werd voor vier jaar afgesloten en had een waarde van 173 miljoen euro. Bij de nieuwe driejarige overeenkomst is niet bekend gemaakt wat de contractwaarde is.
Audio- en videoconferencing
De diensten die BT gaat leveren helpen Unilever flexibeler te worden en duurzamere manieren van werken te introduceren. Door medewerkers flexibeler te laten werken en door het toenemende gebruik van audio- en videoconferencing kan Unilever reiskosten verminderen, de productiviteit en efficiëntie verhogen en kosten verlagen. Ook vermindert flexibel werken de kooldioxide-uitstoot en de totale impact op het milieu, wat een belangrijk onderdeel is van de duurzame ambities van de onderneming.
Het oorspronkelijke contract dat werd aangekondigd in november 2002, was één van de eerste wereldwijde telecomoutsourcingcontracten ooit van BT en blijft één van de grootste wereldwijde contracten voor BT. Gedurende de samenwerking heeft BT de infrastructuur van Unilever helpen transformeren tot een modern, zakelijke netwerk.