Doe-het-zelf-winkelconcern Maxeda DIY heeft het it-uitbestedingscontract met Capgemini opnieuw opengebroken. De bestaande overeenkomst, die tot 2015 liep, is verlengd tot februari 2018. De verlenging heeft een waarde van 32 miljoen euro. Maxeda zegt heel tevreden te zijn over de it-dienstverlening van Capgemini. In mei 2010 verlengde het concern, met de klusketens Praxis, Formido, Brico en Brico Plan-it in de Benelux, ook al het toen lopende contract met vijf jaar.
De it-dienstverlening van Capgemini bestaat uit het functioneel en technisch applicatiebeheer van het SAP-landschap, messaging, werkplekken, helpdesk, datacenterdiensten en lan/wan-diensten.
Arjan Kaaks, financieel directeur van Maxeda DIY Group, zegt: ‘Wij zijn blij de intensieve samenwerking met Capgemini te continueren. Capgemini helpt ons een verantwoord niveau van kosten te behouden en stelt ons in staat met innovaties succesvol te kunnen zijn. Dat zijn cruciale factoren in de lastige doe-het-zelf-markt.’
Voor Capgemini is dit het tweede recente grote succes op de Nederlandse uitbestedingsmarkt. Eind juni wist het eindelijk het felbegeerde outsourcingscontract met het Kadaster definitief binnen te halen.
Samenwerking
Capgemini en Maxeda werken sinds 2008 samen. Begin dat jaar verkocht het detailhandelsconcern Maxeda IT Services (voorheen Vendex KBB IT Services) aan de automatiseerder. Er werkten toen een kleine driehonderd mensen. Veel van het it-werk is sindsdien geoffshored. Maxeda is ook stukken kleiner geworden. Naast de klusketens waren ook de warenhuizen V&D, Hema en Bijenkorf, de modewinkels Hunkemöller en restaurantketen La Place onderdeel van het concern. Die winkelketens zijn inmiddels allemaal verkocht; Maxeda DIY richt zich geheel op de doe-het-zelf-markt.